Pensionsordning i Norge

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Linda J HForfatter
    Indlæg
  • #95409
    Linda J HForfatter

    Jeg arbejde for nogle år siden i Norge. I gennem min arbejdsplads blev jeg tilmeldt pensionsordning i Nordea, en portefølje fond. Jeg har absolut ingen ide om hvad det er eller om det kan betale sig. Er der nogen kloge hoveder der kan sige mig om det er en fordel at indbetale til den eller om det er bedre at flytte den til Dk?

    #221988
    BertelsenForfatter

    Er det en stor sum?
    Hvor høje er de årlige omkostninger?
    Er der tilknyttet nogle forsikringsdækninger f.eks. ved tab af erhvervsevne?

    Om det er muligt at flytte ordningen til et danske pensionsselskab afhænger af vilkårene.

    Jeg ville nok kontakte Nordea i Danmark og spørge ind til muligheder. Alternativt det pensionsselskab hvor du i Danmark har din arbejdsmarkedspension.

    #221992
    testForfatter

    Der er som en tommelfingre regle en god ide at ha så få ordninger som muligt. Undersøg om du kan flytte den over din nye arbejdsgiver pension.

    #222002
    Linda J HForfatter

    Det er ikke en stor sum, lige knap 4000 kr. Så vidt jeg kan se mig ud af er omkostningerne 70 kr og der er ikke tilknyttet nogle forsikringsdækninger.

    #222004
    testForfatter

    Bed dem oplyse hvad omkostningerne er ved at flytte dem til din nuværende arbejdsgiver pension.

    #222024
    BertelsenForfatter

    Kontakt Nordea og hør hvilke muligheder du har når det er så lille et indestående.

    #222050
    HalliHalloForfatter

    Man kan da – mig bekendt – ikke overføre pensionsordninger fra et land til et andet,. og så for 4000 kr. skyld?

    Så det eneste rigtige er at lade pengene stå eller ophæve ordningen, hvis det da er muligt.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.