Skal låne 75.000 til villaforbedringer – hvad ville i gøre?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • VillasommerForfatter
    Indlæg
  • #95401
    VillasommerForfatter

    Jeg er ikke stærk i økonomi – så håber at få lidt begynder hjælp her 🙂

    Vi bor i en villalejlighed der er købt for 3 mio – og nok er steget til 3,5. Vi skal lave forbedring for 75.000 til renovering ag værelse plus terrasse.

    Vores bank JYSKE BANK har foreslået et boliglån til 8% (plus låneomkostninger) – eller en kassekredit til 10%. Ingen af disse muligheder lyder umiddelbart fristende. Men er der andre muligheder?

    PS Vi har et F5 lån som kører 3 år endnu.

    Mvh Jonas

    #221928
    thsvForfatter

    Hvilke lån har I nu i villalejligheden? /kun F5-lån på 2,4 mill. eller hva’?
    Hvor meget mere kan I betale i ydelse på de 75.000 kr om måneden?
    Kassekredit til 10% over 2 år koster 3.460 kr om måneden, så kun omkring 8.000 kr i total renter, og herfra kan endda yderligere trækkes jeres indestående, læs om Totalkonto på Jyske Banks hjemmeside.

    De 8% på boliglånet antyder at Jyske bank opfatter jer som relativt usikre kunder, renten for gode kunder er 5-6%!

    Men kan let være at det billigste er en omlægning af hele belåningen, om end F5-lånet typisk er dyrt at indfri 3 år før tid, men et tillægslån kan også komme på tale.

    #225382
    Carsten Nielsen (1)Forfatter

    Ønsker Rki lån eller kreditkort da jeg.skal købe bil og er Rkii registreret og mangler til udbetaling kan nogen evt give mig nogle adresser til sådanne steder.der giver Roi lån.mvh Carsten Nielsen

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.