Hvem skal dokumentere tilbagebetalingen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • chriswinForfatter
    Indlæg
  • #95397
    chriswinForfatter

    Jeg har returneret vare til Bootz.com for over 4200 kr. De har kvitteret. Efter 10 dage kan jeg konstatere at pengene ikke er sat retur på min konto. Kontakter dem og det siger de at de er, og vedhæfter et refund dokument. Kan dog kun se dele af det kort nummer de har tilbagebetalt på.
    Santander har været deres bogholderi igennem og kan ikke finde pengene.
    Bootz og Santander vasker nu begge hænder og siger at de ikke kan gøre mere. Kan det været rigtigt. Skal jeg bare acceptere at mine penge så er væk.
    Da det er ret mange penge i mit budget håber jeg at I kan hjælpe med gode råd om hvordan jeg skal forholde mig.
    Mvh
    Chris

    #221906
    testForfatter

    Er der en udenlands internet butik? Har du oplyst dem dit Iban nr?

    der må være butikkens ansvar at pengende kommer retur til dig hvis de har accepteret at betale dig pengende retur,

    #221908
    morsdrengForfatter

    Det drejer sig ikke om at dokumentere tilbagebetalingen men OM du rent faktisk har fået refunderet din betaling.

    Ifølge firmaets forretningsbetingelser indsættes beløbet på samme kreditkort som er brugt til betalingen. Selv om man kun opgiver nogle af numrene på dit kort, typisk de sidste 4, må du kunne se, om disse cifre svarer til dit kort.

    Dernæst må du på kontoen som dit kreditkort er tilknyttet kunne se om beløbet er indgået eller ikke.

    Afhængig af hvad du finder ud af, må du kontakte bootz.com, og af hensyn til bevisbyrden SKAL dette ske skriftligt, f.eks. pr. mail.

    Har du handlet på nettet og betalt med et kort, skal kortudsteder tilbageføre beløbet hvis varen ikke dukker op. Det samme gælder hvis du udnytter din returret og din betaling ikke returneres. Du kan læse mere om betingelserne på nettet eller i betingelserne for dit kort. Men du skal være opmærksom på, at der er frister for hvornår du senest skal rette henvendelse til kortudsteder og at du skal kunne dokumentere at du har udnyttet din fortrydelsesret.

    #221912
    testForfatter

    Ps passer de cifre der er oplyst? Er der et transaktions ide? Der ligner en USA netbutik. Jeg har kunhandlet i amerikanske netbutiker en gang, og bogen til studiet nåede aldrig frem. Jeg fik pengende retur men det to en lille måned.

    Du kan se hvodan du laver en disclaimer hvis du var i danske bank her

    http://www.danskebank.dk/da-dk/privat/kundeservice/find-hjaelp/kort/pages/indsigelse.aspx

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.