Rente på boliglån i Nordea, en skrue uden ende.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Gamle Alias virker ikke!Forfatter
    Indlæg
  • #95392
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Rente på boliglån er blevet en skrue uden ende i Nordea.

    Vi har et boliglån i Nordea som vi afdrager med 7200,- pr. md. Siden krisen er renten steget fra
    4.5 % nu til 9.1 %. Restgælden er pt. 182.000,-

    Sidste år hævede vi ydelsen fra ca. 3300,- pr. md. til nu de 7200,- Nordea kviterede med at hæve renten yderligere!

    Vores økonomi tillader ikke højre afdrag, og har iøvrigt en ok økonomi uden overtræk på kontoer el.

    Vi har talt med vores omgangskreds, som fortæller at de har fået låst renten fast på deres boliglån. Bl.a har en fortalt at de havde et lån med 8.2% i rente, som nu er låst på 6.5%

    Hvordan kan vi få samme ordning?

    #221830
    NøragerForfatter

    Tja…
    Vi har et boliglån i Frøs på 5,45%….
    Det startede på 5,95% for 3 år siden, men vi har siden hen fået det forhandlet ned.

    Sååå… Jeres lån er for dyrt!!! Men det vidste du sikkert allerede :o)

    #221832
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Ok, hvordan kan man forhandle en rente ned?

    #221834
    OpgaveForfatter

    Hej Gamle Alias 🙂
    Hvilken kundeprofil har I hos Nordea og hvad hedder jeres lån?
    Af Nordeas hjemmeside synes jeg ikke der fremgår et lån med en rente på 9,1%..?

    #221836
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Hej Opgave 🙂

    Vi er fordel plus kunde.

    Vores lån er et “boliglån under 80%" som blev tegnet for ca. 12 år siden. Udlånsrente 9,000% Effektiv udlånsrente 9,308%

    Nej, vi fatter heller ikke hvorfor vi skal betale de høje renter, hvilket heller ikke fremgår af Nordeas hjemmeside.

    #221838
    OpgaveForfatter

    Hej du Gamle 🙂

    Det lyder til at I har et gammelt produkt, som ikke etableres længere.
    Umiddelbart bør I kunne som min. kunne få omlagt lånet til en Nordea Prioritet Boligkøb til 6,45% i rente for Fordel+ kunder jf. deres hjemmeside. Måske der endda er plads til at få det ind i kreditforeningen, efter en vurdering af jeres bolig? Hele finansieringen inden for 80% af vurderingen, som bestilles af banken.

    Har I været i dialog med banken.?

    #221840
    thsvForfatter

    Nordea har faktisk fået et billigere produkt end Boligkøbsprioriteten!
    http://www.nordea.dk/privat/lan/bolig/saerligt-boliglaan.html#tab=Fakta_Karakteristika-ved-fast-og-variabel-rente
    Rente på 5,25% efter RK-lånet.

    Men der er sikkert god chance for at boligen er mere værd end for 9 år siden, men kommer helt an på beliggenheden, priserne i 2007 var jo pænt høje mange steder.

    #221842
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Hej igen 🙂

    Jeg har haft talt med banken i dag, men vedkommende kunne ikke svare på hvorfor vi betaler den høje rente. Venter derfor på en ny opringning i morgen eller torsdag.

    Vi må se hvad Nordea siger, men syntes godt nok det er træls.

    Vi fik huset vurderet sidste år, hvor der knap var plads til en omlægning af lånet, men vi har gnavet en del af siden, så måske kan en ny vurdering ændre noget.

    #221844
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Hej thsv, tak for oplysning, den vil jeg drøfte når jeg får opringningen fra Nordea 🙂

    #221846
    thsvForfatter

    Nordeas gamle Boliglån står for øvrigt til 9,0 el. 9,5% alt efter hvordan det er optaget, er nok sådant et lån du har.

    #221848
    OpgaveForfatter

    Hej THSV og Gamle,
    Okay, det lån havde jeg ikke lige ser på hjemmesiden, det bør også være en mulighed, som kan være endnu billigere. Hvis ikke I har stort indlån stående.
    Hvad er restgælden ca. på og ved du om der er tinglyst pant for det nuværende lån? (du kan tjekke det inde på tinglysning.dk under forespørg, derefter tingbogen). Er pantet større end restgælden?

    #221850
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Det er et gammelt boliglån, så ja det er sådanne et vi har.

    #221852
    Gamle Alias virker ikke!Forfatter

    Restgælden er 182.000,- og har ikke yderligere lån andet en kredit lån.

    Tinglysningen henviser til et Ejerpantebrev som er noget højre end hvad vi skylder.

    #221854
    testForfatter

    Så på trods af år i har klaget fastholder banke jer på et produkt og bare hæver ø hævet prisen ? Ja det er dyrt at være kunde i nordea. Jeg har en prioritet i danske bank og de er ikke løbet fra aftalen

    #221856
    OpgaveForfatter

    Hov, restgælden skrev du jo godt i første indlæg. Godt, så kan ejerpantebrevet bruges til et evt. nyt lån.

    Men det vil dog ikke betyde alverden, om I beholder nuværende lån til en høj renten (9,1%), men ingen gebyr for omlæggelsen. Så er I færdige om ca. 29 måneder, efter min beregning. Eller om I vælger at omlægge til 3.880 kr. til banken, 1.775 kr. for vurderingen og 1.660 kr. i tinglysning til en lav rente (5,25%). Så er I færdige efter 28 måneder, selvom renten er noget lavere end i dag. Ret mig hvis ikke det er korrekt.

    Jeres meget pæne afdrag på 7.200 kr. pr. måned, skal nok få jer i mål om under 3 år. Så at “renten på boliglån hos Nordea, en skrue uden ende" er heldigvis ikke helt korrekt i jeres tilfælde 😉

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.