Norwegian Bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #222262
    BjørnKForfatter

    Man skal dog også sende erklæring når kontoen lukkes.
    Mit startindskud står også i erklæringenen. Det er uklart om skat skal have besked hvis det ændres væsentligt.

    Alt i alt lidt for bøvlet for mig,, så jeg dropper dem.

    #222266
    carfishForfatter

    Hej – mener man i danske banker som privat opsparer får sin opsparing erstattet i tilfælde af virus eller hacking af computeren, hvor pengene bliver hævet uberettiget. Det får man ikke i Norwegian jævnfør forretningsbetingelserne.

    #222319
    kaminskyForfatter

    Hej de er da på lisen se Bank Norweigan ?

    #222320
    kaminskyForfatter

    Hej de er da på lisen se Bank Norweigan ?

    #222322
    carfishForfatter

    Hermed nedenunder svar fra Norwegian – som tidligere skrevet mener jeg danske banker dækker, og det er det, jeg gerne vil have afklaret. Det er, mener jeg en rimelig vigtig faktor at have med i betragtningen, hvis man overvejer at flytte sine indlån til Norwegian.

    Hej,

    Som aftalt over tlf. følger hermed en opfølgning på punkt 24 i aftalen for opsparingskonto.

    Det er korrekt at Bank Norwegian ikke er erstatningsansvarlige for evt. hacking af din konto samt virus.

    Dette kan forebygges ved at du opbevarer dit NemID samt CPR-nr og kodeord et sikkert sted.

    I henhold til virus gælder det at du altid må have det seneste opdateret virus-program på din PC.

    Jeg håber at dette var svar nok i forhold til dit spørgsmål og ellers er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os igen.

    Med ønsket om en god weekend !

    Med venlig hilsen,
    Bank Norwegian

    Malene
    Kundekonsulent

    #222354
    BertelsenForfatter

    Carfish: Tak for info – ja det er jo som at sælge elastik i metermål. Kunden har så bevisbyrden hvis uheldet er ude.

    Kaminsky: Ja se starten af tråden.

    #222380
    testForfatter

    Ja der er jo sådan set med den formulering dig der som kunde skal bevise at din pc via orm eller virus ikke har været involveret hvis nogen lykkes med at hakke banken direkte.

    #222592
    kodenForfatter

    Den kan de da ikke komme med i DK. Tvivler på den holder.

    De er vel erstatningspligtige som DK banker.

    Hvis man har været groft uagtsom kan de trække et beløb, så vidt jeg ved.
    Men ellers ikke.

    #222610
    ahkForfatter

    Jeg har netop oprettet en konto hos Norwegian. Jeg studsede også over deres force majeure vedr. hacking og virus (“hærværk"). Nu har banken imidlertid ingen som helst interesse i den situation hvor en eller flere kunders konti lider tab som følge af hacking/virus. Tværtimod vil det jo være fuldstændigt ødelæggende hvis det rygte skulle opstå, at det er en bank uden sikkerhed som ligger åben for hacking. Jeg agter derfor at gøre brug af min konto hos dem. Ja, den føles umiddelbart sikrere end de danske pga. den udvidede indskydergaranti (2 mio. norske kr.).

    #223492
    hundemandenForfatter

    Jeg kontaktede Norwegian bank for 3 dage siden for lige at høre med deres egne ord om det virkelig er korrekt at man selv skal indberette indestående til SKAT.

    Det er alligevel en underlig opførsel at de ikke svarer prompte når en ny kunde henvender sig???

    Vi flyver ofte med selskabet og min tanke var at lave en konto med 5-10.000 som vi kun brugte på køb af rejser således at vi fik del i deres 5% CashPoints for af den vej at få lidt skattefri forrentning af indestående.

    Men hvis banken ikke engang gider at svare på en venlig henvendelse så er jeg allerede oprigtig bekymret????

    #223578
    hundemandenForfatter

    Norwegian kontaktet 6. oktober – svar kom så idag 17. oktober. Ikke særlig imponerende hvis de ønsker mig som kunde…

    Men Norwegian skriver:

    “Hej

    Da penge på dit kreditkort ikke genererer renter, skal dette ikke opgives til skat.

    Ha´ en god dag

    Med venlig hilsen,
    Bank Norwegian

    Sebastian
    Kundekonsulent"

    Jeg var af den overbevisning at man fik 0,85% i rente hos Norwegian, men det er så kun på sin opsparingskonto og ikke på den konto der er tilknyttet kreditkortet. Jeg troede egentlig at SKAT havde krav på at vide hvor mange penge man havde stående.

    Har du en erfaringer med Norwegians kreditkort???

    #223582
    JydenForfatter

    Hundemanden

    Hvis man bruger flyselskabet Norwegian mener jeg lige så godt man kan udnytte de fordele Bank Norwegians VISA kreditkort giver. Både den rabat man kan få ved at benytte det til betaling af flybilletter, men ikke mindst hvis man kan se en fordel i at bruge kortet i det daglige og få 1 % cash points af dette beløb til brug på flyrejserne. Jeg har brugt deres kort de sidste måneder og det fungerer perfekt, men indbetal den skyldige saldo hver måned ellers kommer der store renter på og så forsvinder fordelene. Vi mangler jo nogle kreditkort med fordele i Danmark. Danske Bank kan åbenbart finde ud af at give deres kunder i Norge og Nordirland masser af fordele, men de danske kunder blæser man åbenbart på.
    Kik evt. på diverse hjemmesider som Insideflyer, Business Class, The points guy m.fl. om sammenligning af fordele og evt. på Pengepugeren m.fl. om deres anmeldelse af kortet, og selvfølgelig Bank Norwegians egen side med alle regler.

    #223584
    testForfatter

    med 100 rejsedage og dito flyvninger har jeg aldrig kunne tjene fly point op til noget som helst, med flyvninger EMEA. Rejser man 120 dage på Asien om året som jeg også har gjort er det noger helt andet,

    At vælge bank eller kreditkort efter fly point virker for mig som en mærkelig optimeringsmodel. Lur mig og der ikke bare giver ekstra gebyr et andet sted.

    #223604
    JydenForfatter

    test.
    Enig i at man ikke skal vælge bank og kreditkort efter flypoint medmindre man ser en helt klar fordel ved det.

    #225154
    Michael (175)Forfatter

    Den hedder Bank Norwegian og står på listen. Vh

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.