Nykredits budget program

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • HelskovForfatter
    Indlæg
  • #95346
    HelskovForfatter

    Hej

    Har geninstalleret min computer og finder nu ud af at nykredits super gode budget program ikke er til at downloade mere på Nykredits hjemmeside.
    Nogle der ligger inde med det?

    Mvh

    #221378
    Preben BruunForfatter
    #221380
    HelskovForfatter

    Nykredits smartbudget kan slet ikke samlignes. Det er på ingen måder smart.
    Man skal angive sin indkomst før og efter skat.
    Deres gamle program skulle man angive brutto, og der efter kunne man indtaste sine fradrag i form af km, fagforening osv. Derefter blev ens nettoløn udregnet. Den tog også højde for indtaste lån osv.

    Så kan desværre ikke bruge ovenstående til noget som helst. Kan jeg ligeså nemt udregne på en lommeregner.

    #221386
    testForfatter

    Og hvor aktuel tro du skatte beregning er fra et program hvor satserne ikke opdateres ?

    #221394
    MichaelForfatter

    Jeg forstår heller ikke behovet for at udregne skatten i et budgetprogram. Brug nettolønnen i stedet som indlysende nok optræder på din lønseddel i stedet for at regne baglæns og gentage en beregning der allerede er foretaget for dig. Og som test skriver er satserne i et statisk program jo slet ikke opdateret til 2016-niveau.

    Personligt bruger jeg Open Office til at håndtere mit budget. Det fungerer upåklageligt.

    #221396
    HelskovForfatter

    Det er tydeligt at se mange af jer kan nøjes med en exel fil for de kan se hvad der går ind og ud af jeres budget konto.

    Jeg foretrækker et program hvor jeg kan se afvikling af lån.
    Alle mine lån kunne tastes ind.
    Derefter kunne jeg se afviklingsforløbet. Skattekonsekvensen samt konsekvensen på min rådighedsbeløb.
    Ens rådighedsbeløb er også afhængig af resten af familien. Det tager softwaren også højde for.

    Desuden kan jeg ikke bruge min nettoløn på lønsedlen til ret meget.
    Min nettoløn kan svinge 20-25000kr om måneden da jeg arbejder og rejser en del udlands. Så min årsindtægt svinger også mellem 500 og 1mil pr år.
    Det betyder også at jeg som storebæltspendler har et fradrag der kan være meget forskelligt for år til år.
    Derfor var programmet suverænt da jeg nemt kunne ændre mit forventede kørsels fradrag og se konsekvensen deraf.

    Jeg har ikke set andre tools der har en brøkdel af de features som nykredits program tilbød.

    En skriver jeg ikke kan bruge det hvis satserne ikke blev opdateret. Det er sådan jeg selv kunne taste aktuelle satser ind.

    Har set diverse exel budget filer. Det er noget skrammel for at sige det pænt. De kan ikke noget jeg ikke kan med budget delen i min netbank.

    #221398
    testForfatter

    Tjo nu om alt er at Nykredit åbenbarbart at valgt at stoppe opdaterings af deres program. Så det er jo hvad det er. Skriv til nykredit. Der er åbenbart ingen her der har programmet. MEN det er ikke kun satserne der ændre også beregnings grundlaget ændres, så hvis du bruger et program der ikke er opdatere med de sidste ændringer i skatte lovgivning vil det regne forkert.

    Jeg ville aldring overlade det til et program der ikke blev opdateret. At regne skatten ud selv er let.

    #221400
    MichaelForfatter

    Ellers går på jagt efter et budgetprogram på nettet eller alternativt lav de “gamle" Nykredit-funktioner selv i Excel. Det er ikke særlig svært trods alt

    #221408
    LeocatForfatter

    Helskov, send mig din mail. Har et liggende.

    #221432
    HelskovForfatter

    Lyder super godt leocat. 🙂

    soren_helskov@hotmail.com

    #227730
    budgetpigenForfatter

    Hej Loecat.
    Har du stadigvæk en kopi af det budget program fra nykredit liggende. Jeg har kommet til at slette mig eget 🙁
    håber du kan hjælpe.
    Med venlig hilsen
    Anita

    på forhånd tak

    min email er
    amalievej4@oncable.dk

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.