gammel postering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #95344
    nielsensForfatter

    Skulle nogen af jer vide hvor langt tilbage banken kan se ens posteringer, og om man kan betale banken for at genfinde en gammel postering.

    Det drejer sig såmænd om, at jeg for 12 år siden (jeg har datoen) købte en antikvitet ved at overføre betalingen fra min lønkonto til sælgerens konto. Desværre fik jeg ikke noteret, hvor meget jeg betalte, men kun købsdatoen, og nu er jeg blevet nysgerrig. Hvad skulle jeg dengang af med? Nej, det drejer sig hverken om hundrede tusind eller andre fantasital.

    #221362
    thsvForfatter

    I Nordeas netbank kan man se 5 år tilbage, så slettes de elektroniske udtog.

    Men du kan jo spørge i din bank, tvivler dog på at de har noget der er ældre end 5 år, da det i givet fald er mængder af data der skal gemmes.

    Muligvis de har op til 10 år på arkiv, men ældre krav end dette er jo typisk forældet.

    #221388
    peter holm larsenForfatter

    Forlædelseslovens frister er typisk 3 eller 20 år – hvor ser du 10 års reglen.

    #221392
    morsdrengForfatter

    Den nuværende forældelseslov har efter en overgangsperiode på 3 år været gældende fra 1.1.2011, og den indeholder INGEN 20 årig forældelsesfrist. Hovedtrækkene er, at den tidligere 5 årige frist er nedsat til 3 år , mens de tidligere 20 år er nedsat til 10 år. Fælles for alle er, at forældelsesfristen nu regnes fra forfald og ikke længere fra gældens stiftelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.