Har fået bevilget lån, men kontoen som penge skal udbetales er forkert.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Søren7320Forfatter
    Indlæg
  • #95338
    Søren7320Forfatter

    Jeg oprettede en konto på VIVUS.dk for noget tid siden men jeg lånte ikke noget fra dem. Jeg loggede ind i dag og lånte 700 kr. Det gik igennem og jeg fik bevilget lånet. Problemet er at den konto som står under min profile, og det konto som pengene skal udbetaltes til, er ikke mit eller en jeg kan genkende. Google søgning siger at reg nummer: 5359 tilhøre arbejdernes landsbank. Jeg kender ikke nogen med det bank.

    Pengene skal først udbetales næste hverdag, så jeg forsøgt at ændre kontoen til mit eget før udbetalingen sket men jeg får en fejlmeddelelse der siger: “af sikkerhedsmæssige årsager, skal du kontakte kundeservice på telefon 78 77 20 68, for at ændre dit kontonummer. Kundeservice holder åbent alle hverdage fra 08:00-18:00. Uden for vores åbningstid bedes du skrive til info@vivus.dk."

    Jeg har forgæves prøvet at kontakte VIVUS via alle muligheder, jeg har sendt 4 mails og ringede flere gange, men de har lukket i dag. De åbner igen Mandag.

    Det jeg frygter er at de udbetaler penge før jeg kan kontakt dem, og at jeg ender med stå til regning for de 700 kr. Hvad kan jeg gøre?

    #221220
    MichaelForfatter

    Hvad du kan gøre?

    Holde dig langt væk fra Vivus og andre SMS-udlånere

    #221222
    testForfatter

    Men den konto som står under din profil kontrollerede må du da ha angivet? Ellers er du logget på en andens profil

    #221230
    VIVUS.DKForfatter

    @Søren7320:

    Vi kontakter dig mandag morgen via telefon eller SMS, så vi kan få løst problemet med kontoen.

    Med venlig hilsen
    VIVUS.DK

    #221240
    HalliHalloForfatter

    Det skal nok gå i orden, Søren, da Vivus er et absolut seriøst foretagende.

    #221256
    Mr RForfatter

    @HalliHallo

    Vivus er seriøst gode til at snyde folk fra deres penge ja.

    Det burde være ulovligt at føre forretning som de gør.

    #221260
    VIVUS.DKForfatter

    @Mr R: Vi leverer en låne-ydelse med meget transparente vilkår, og en enkelt fast pris for alle. Det er ikke ulovligt, og vi snyder ikke nogen.

    Sørens problem blev løst i morges.

    Med venlig hilsen
    VIVUS.DK

    #221264
    Mr RForfatter

    Vivus.dk det er et spørgsmål om princip

    Jeg mener i udnytter folk der er i en desperat situation til at acceptere nogle forfærdelige lånevilkår og at i dermed kan tjene penge på deres ulykke.

    Jeg ved godt det er lovligt, men jeg synes det burde være ulovligt.

    Og jeg har kun foragt for folk der er ansat ved den type selskab du repræsentere.

    #221266
    MichaelForfatter

    Det er jo heller ikke ulovligt at sælge letmælk for 85 kr literen, men man skal være godt og grundigt retarderet hvis man betaler den pris.

    Præcis på samme måde forholder det sig med Vivus. Det er et produkt der henvender sig til mennesker der vil have nogle penge LIGE nu fordi de åbenbart ikke kan undvære den iPhone eller hvad ved jeg. Der er absolut ingen grund OVERHOVEDET til at beskæftige sig med den slags selskaber og grundlæggende er det kun tumper der falder i fælden.

    Og så kan Vivus eller komme med nok så mange indlæg herinde – det ændrer ingenting. Ingen normalt tænkende person med en ansvarlig økonomi vil kaste sig over den slags firmaer.

    #221268
    VIVUS.DKForfatter

    @Mr R:

    – Hvad er det der er så forfærdeligt ved netop vores lånevilkår hvis du sammenstiller med resten af markedet?


    @Michael
    :

    – Vi kommer ikke med indlæg herinde for at fremstå som helgener. Det er for at forklare os mod de faktuelt forkerte påstande som du bl.a. præsenterer. Det er fair nok at du ikke kan lide at man i Danmark låner penge ud til borgere der har brug for at låne.
    – Vi har de laveste priser på det kortfristede lånemarked, og desuden er produktet gratis for nye kunder – din prissammenligning giver altså ingen mening

    Helt overordnet er det vi optimerer vores forretning efter, at få andelen af kunder der ikke kan betale ned. For at få denne andel minimeret har vi flere forskellige initiativer kørende, bl.a. er vi tilmeldt KreditStatus der er et register som sikrer mod overforgældning. Denne data arbejder vi i øjeblikket med at bruge til at forbedre vores kreditvurdering. Helt banalt, så har vi en bedre forretning hvis alle kunder betaler til tiden – og dette gør også at kunderne får en bedre oplevelse med brugen af vores service.

    Med venlig hilsen
    VIVUS.DK

    #221270
    MichaelForfatter

    Pis og papir og flere løgnagtige påstande. “Låner ud til folk der har behov for at låne"

    Det er jo netop det disse mennesker IKKE har. Hvis man virkelig er i stand til at betale et lån tilbage på bare 1 måned ja så har man pr. definition ikke behov for at låne !! Og hvis man virkelig HAR et behov for at låne, ja så er man temmelig sikkert ikke i stand til at betale pengene tilbage efter 1 måned hvorved låntager blot står med en endnu mere dårlig økonomi.

    Glem alle jeres idiotiske påstande og venlige indlæg herinde. I driver rovdrift på uvidende mennesker dårlige økonomi og ikke andet.

    #221272
    testForfatter

    Men da betrykkende at der af de 41 000 personer der er i dk kun er en kunde hos jer 🙂

    #221276
    Mr RForfatter

    Vivus.dk skrev:

    @Mr. R:

    – Hvad er det der er så forfærdeligt ved netop vores lånevilkår hvis du sammenstiller med resten af markedet?

    Mit svar:

    Et typisk lån hos jer på 10.000 kr. med en løbetid på 15 dage har en ÅOP på 1856,9%

    Det er helt sindssygt og fuldstændigt uansvarligt.

    I som selskab tager absolut intet ansvar for at jeres kunder kan betale tilbage.

    I gennemgår ikke deres økonomi eller ser om det giver mening for dem at tage et lån.
    I låner penge til de folk, som ingen andre vil låne til, fordi de ikke har råd til det.

    I udnytter deres desperation til at opkræve ågerrenter.

    #221278
    morsdrengForfatter

    Nu oplyser VIVUS selv, at der er tilsluttet KreditStatus, som de oplyser er et register der skal beskytte mod overbelåning. Men se selv hvad KreditStatus skriver om spørgsmålet.

    “Hvorfor KreditStatus?
    Kreditgivere har pligt til at vurdere en persons kreditværdighed, før der indgås en kreditaftale, eller en kredit forhøjes væsentligt. Dette fremgår af Europaparlamentets og Rådets direktiv af 23. april 2008. Efter direktivet skal vurderingen ske ”på grundlag af fyldestgørende oplysninger der, hvor det er relevant, indhentes hos forbrugeren, og hvor det er nødvendigt, ved søgning i de relevante databaser”.

    Forbrugerkreditdirektivet er indført i dansk ret ved lov nr. 535 af 26. maj 2010 om ændring af lov om kreditaftaler og lov om markedsføring.

    Långiver: Långivere ønsker at foretage en bedre og mere nøjagtig kreditvurdering. KreditStatus forbedrer muligheden for at gøre dette.

    Låneansøger: KreditStatus giver låneansøgeren overblik over egne lån og kreditter"

    Så formålet er tydeligvis, at VIVUS og de andre udlånere kan foretage en bedre og mere nøjagtig kreditvurdering, og IKKE alene at beskytte mod overbelåning.

    #221280
    Mr RForfatter

    morsdreng

    Formålet ved Kredit Status er det same som RKI, bare i en lidt mere udviklet form.

    Det er muligt for Vivus at se hvad der er af lån i andre selskaber, der bruger Kreditstatus, om de er misligholdt.

    Hvis du tror det har noget med reel kreditvurdering at gøre, hvor der bliver taget stilling til forbrug og rådighedsbeløb fremtid jobsikkerhed osv, så tager du grusomt fejl. Det handler udelukkende om at beskytte de selskaber, der er medlem af Kredit Status.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.