Båndlagt arv og bedste investering

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • LykkebjergForfatter
    Indlæg
  • #95327
    LykkebjergForfatter

    Jeg har 2 drenge som har Båndlagt arv lige under 60.000.

    De er i dag 6 og 7 år og de har 60.000 hver. De er båndlagt til de er 21 år.

    De står i Forvaltningsinstitutet for Lokale Pengeinstitutter de har fået deres første årsgebyr 312,50 og renter 42 kr.

    Så det gav et minus. Så jeg har spurt dem hvordan de kan yngle bedst og de kom med følgende forslag.

    Vi kan anbefale køb af Investeringsforeningen Sparinvest lange obligationer som primært køber danske stats- og realkreditobligationer, med formål at skaffe et årligt udbytte på ca. kr. 1.500, så omkostninger ved at have kapital hos os dækkes.
    Du kan læse lidt om foreningen her : http://www.sparinvest.dk/afdelinger/obligationer/lange%20obligationer.aspx

    Jeg kunne forstå at de maks må købe for 10.000 i en aktie og de skal være danske mere hvis der kommer nogle med dette forslag.

    Jeg mener jeg så et TV program hvor de var rundt og spørge nogle banker og tror det var noget men pension hvor der var en bestemt type inversteringsforeninger som de ikke tilbød fordi det ikke var en bank som havde dette. Nogle som kan huske dette. Mener det var indenfor den sidste måned. Har prøvet og google men fik ikke lige brugt de rigtige søge emner.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.