ETF køb via Nordnet (aldersopsparing)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Niels Andersen (8)Forfatter
    Indlæg
  • #95303
    Niels Andersen (8)Forfatter

    Hej alle,

    foruden min firmapension har jeg oprettet en aldersopsparing hos Nordnet. Jeg er dog lidt i vildrede med hvordan jeg skal greje det an mht. investeringer.
    Jeg vil primært bruge den til at investere i ETF’er (jeg havde overvejet Optimal Pension, men MorningStar synes, at det er et “fordyrende mellemled").

    Hvilke ting / udgifter skal jeg være opmærksom på når jeg køber ETF’er gennem Nordnet? Jeg tænker specielt på fx. valuta m.m.

    #220826
    HalliHalloForfatter

    Kære Niels Andersen

    Der er nogen herinde der siger at det slet ikke kan betale sig at oprette sådan en aldersopsparing, jeg mener dog at det kan, men er ikke sikker mere, når andre siger det modsatte.

    Der er en person herinde ved navn “den interesserede", der ved alt om ETF-er og investering i Nordnet, så jeg håber han kan hjælpe dig, og hvis ikke, så ville jeg da blot lige tage telefonen og ringe op til Nordnet, hvor du hurtigt kan få et individuelt svar på dine forskellige spørgsmål.

    #220852
    Niels Andersen (8)Forfatter

    Hej HalliHallo,

    ja der er nok ikke andet for. Hvor meget kendskab har du egenligt til Optimal Pension?

    #229038
    fedtbenForfatter

    Hej
    Jeg har en aldersopsparing i Nordnet.
    Må jeg investere i ETF, såsom ishares m.fl., hva med skatten ??
    Med venlig hilsen
    Peter Laursen

    #229040
    roliganForfatter

    Jeg vil anbefaler at du opretter en månedsopsparing hos Nordnet (sparer bl.a. kurtage), hvor du (når du er logget under “min økonomi" ind på din aldersopsparing) går ind under “handel", derefter “Månedsopsparing" og “Månedsopsparing i Investeringsbeviser & ETF´er". Her kan du vælge blandt en del billige ETF fonde som Nordnet har valgt til pension (alle er UCITS godkendte). Du skriver ikke hvor stor din depot er og hvor mange år du har til pension. En fordeling af aktiedelen kan f.x.være : 50 % i ishahres MSCI Core World UCITS ETF (omkostning 0,20%, obs: indeholder ca 60 % US-aktier, næppe grund at købe flere US-fonde lige ved siden af), 30 % ishares MSCI Europe UCITS ETF (omkostning 0.30% alternativ Ishares EuroStoxx 50 for 0,09% omk.), 10 % iShares Core MSCI EM IMI UCITS ETF USD (omk. 0,25%) suppleret med 10% af Nordnets Superfond Danmark ( Index af dansk OMXC25GI) som oprettes særskilt i rubrikken “Månedsopsparing i internationale fonde (kun pension). Under “Obligationsfonde" finder du ligeledes billige ETFer både “Global", “Europa" og “Emerging Markets".

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.