Hvordan sammenligner man passive investeringsforeninger m.m.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Niels Andersen (8)Forfatter
    Indlæg
  • #95279
    Niels Andersen (8)Forfatter

    Hej alle,

    Jeg har et par spørgsmål…

    1) Jeg vil gerne vide hvad den bedste måde er at sammenligne investeringsforeninger (specielt passive).
    Jeg har læst en del artikler om det, men jeg føler mig stadig ikke fornuftigt klædt på.

    Jeg tager udgangspunkt i fx. Morningstars webside, hvor jeg bl.a. kan sammenligne investeringsforeninger…

    Jeg ved følgende:
    – så lav en tracking error er at foretrække.
    – Morningstar’s rating system kan være en pejlepind mht. risiko / afkast. (helst 4+ stjerner).
    – bør have lav ÅOP.

    Hvad bør man ellers se på?

    2) Jeg har tænkt på udelukkende at investere i globale aktier, og havde fx. SparInvest’s Globale Aktier Min. Risiko i tankerne (kan jeg nøjes med denne?). Jeg ville dog også gerne investere i det danske C20 index. Til det havde de afdelingen, Sparinvest INDEX OMX C20 Capped. Men, hvorfor har den kun 2 stjerner inde ved Morningstar?

    Hvis nogle vil give sig lidt tid til at svare udførligt på ovenstående, vil jeg være meget taknemmelig.

    #220646
    Den interesseredeForfatter
    #220648
    Niels Andersen (8)Forfatter

    Hej Den interesserede,

    tak for linket, men jeg havde faktisk læst den igennem. Der står en del anbefalinger om investeringsforeninger, men jeg kunne godt tænke mig at vide noget mere om hvordan du fx. går ind og vurderer hvad du mener der er godt eller skidt… ellers må jeg desværre ty til en professionel rådgiver istedet (uafhængig selvfølgelig…).

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.