ratepension

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95268
    AnonymForfatter

    Kære hjælpesomme jer,

    jeg læste et sted at eget bidrag til en arbejdsgiveradministreret ratepensionsordning er fradragsberettiget.

    I min kontrakt, så står der, at vi har en 4-8 ordning. Jeg har valgt at nøjes med disse 4%. Er det rigtigt at jeg kan trække disse fra? Jeg har nærstuderet min årsopgørelse, og kan ikke se at det er sket.

    Så har jeg misforstået fradragsreglerne?
    Eller kan jeg trække disse 4% fra, eller er det frivillige, ekstrabetalinger over disse 4% det gælder?
    Såfremt de kan trækkes fra, hvor skal det i så fald fremgå af årsopgørelsen?

    På forhånd tak!

    #220590
    AnonymForfatter

    Du kan ikke trække dem fra.. Du udskyder skatten og betaler først skat af pengene ved udbetaling.
    Men indskyder du på en privat ratepension kan du få fradrag for pengene, med det samme for øje du udskyder skatten til udbetaling.
    Men nej ingen fradrag for firmaindbetalt ratepension fordi pengene indbetales før du betaler skat ☺️

    #220594
    testForfatter

    Hvilket vel sådan set også er en fradrag 🙂 men du kan kun se det på lønsedlen.

    #220694
    AnonymForfatter

    Du får fradrag og dermed også evt. fordel at udskyde skatten. Arbejdsgiveren håndterer det hele præcis som test skriver.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.