Skatteforhold ved investering

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • PerleForfatter
    Indlæg
  • #87573
    PerleForfatter

    Måske nogle her kan hjælpe mig….

    Jeg er p.t. bosat i udlandet og kommer snart til en sum penge som jeg gerne vil investere. Da jeg ikke kender meget til sligt, prøver jeg nu at finde ud af om jeg skal investere gennem min danske bank eller min bank i udlandet.

    Kender nogle herind til skatteforhold ifald jeg vælger at investere gennem min danske bank? Har forsøgt at sætte mig ind i reglerne men synes det er temmeligt svært at finde ud af.

    Perle

    #110640
    fk2001Forfatter

    Som udgangspunkt mht. til skat burde der ikke være forskel på om du investere gennem en dansk eller ikke-dansk bank.

    Der er dog nogle lande som Danmark ikke har dobbeltbeskatningsaftale med hvormed dobbeltbeskatning kan finde sted, hvis du er skattepligtig til Danmark.

    #110642
    PerleForfatter

    Tak for det.

    Jeg er ikke skattepligtig i DK. Jeg mener at huske noget om at en bankrådgiver (fra banken som ikke rådgiver om skat!!!) sagde noget om at skatteforhold også afhænger af papirets oprindelse. Kan jeg huske forkert og er det så noget pølsesnak?

    #110644
    fk2001Forfatter

    Så vidt jeg ved, er det uden betydning mht. papirets oprindelse. Jeg har ad to omgange boet uden for DK, og var begge gange ikke skattepligtig i DK men havde stadig aktier og renteintægter i DK. Dette blev kun beskattet i bopælslandet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.