VISA Dankort Reservation

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Lars JepsensenForfatter
    Indlæg
  • #95225
    Lars JepsensenForfatter

    Hejsa MyBanker

    Jeg har været en spade nu og kommet til og foretage et køb på føtexs hjemmeside på 2000 kr i stedet for 200 kr, jeg havde ikke lige kigget ordenligt efter, mit spørgsmål er nu, Hvis jeg nu spærre mit dankort med det samme, bliver pengene vel ikke trukket eller hvordan ? Mvh

    #219990
    testForfatter

    Du har jo fortaget købt så du kan ikke bare nægte at betale. Du må igennem at anulere købet.

    #219992
    morsdrengForfatter

    Da du har købt via fjernsalg (nettet/postordre) skal du omgående meddele, at du gør brug af din fortrydelsesret. Hvordan du gør det, fremgår af Føtex hjemmeside, som giver 30 dages fortrydelsesret mod lovens 14. Men check lige, om det du har købt er omfattet af andre regler, det kan du også se på hjemmesiden.. Hvis varen allerede er afsendt, når du meddeler at du gør brug af din fortrydelsesret eller hvis man ikke kan nå at stoppe forsendelsen, skal du nægte at modrage varen når den bliver leveret på din adresse.

    Din ide med at spærre kortet, dur slet ikke., for du har jo anvendt kortet til betaling INDEN det blev spærret. Det kan muligvis betyde, at beløbet ikke trækkes på din konto, men du vil fortsat skylde pengene, akkurat på samme måde som hvis du havde tilbagekaldt en allerede udstedt check.

    Havde du købt varen i en fysisk forretning havde det ikke været noget at gøre, medmindre forretningen går med til at annullere købet, hvilket den ikke er forpligtet til ifølge loven. Så brug din fortrydelsesret, som du kun har når du køber via fjernsalg, dvs. via nettet eller postordre.

    #219994
    testForfatter

    beklager hvis det var uklart at jeg med annullere netop mener enten at fortyde købet før afsendelsen eller efter. Helt overbevist om at føtex naturligvis overholder loven om fjern salg.

    Nu fremgår det ikke om hvad det er er købt og jeg ved ikke om man kan købe dagligvare hos Føtex. Men det er hver at bemærk at fortrydelses retten IKKE gælder for dagligvare og at man har pligt til at returnere vare i væsentligt sammen stand som det er modtaget inkl evt. indpakning og mærker.

    Så hvis man er tilmeldt sig f.eks. modtager Flex ordning og vare når frem til ens adresses har man pligt til at returnere den for egen regning og risiko.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.