Coop bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95205
    AnonymForfatter

    Hejsa 🙂

    Jeg har pt danske bank, men bruger aldrig min bank eller bankrådgiver til andet end at have konti og netbank. Den daglige økonomi klarer jeg helt selv.

    Nu har jeg lige været inde og læse om coop bank, og som jeg læser det, så får jeg alt det samme som hos DB, bare gratis. Altså netbank, konto og visa/dankort.

    Har I nogle erfaringer med Coop Bank – eller skulle der være nogen grunde til ikke bare at skifte i en fart ?

    De bedste hilsner fra Signe

    #219642
    AnonymForfatter

    Hov – har lige set at dette indlæg nok skulle postes under “bankskifte". Jeg beklager.

    #219650
    thsvForfatter

    Har Coop bank til den daglige økonomi og er yderst glad for dem.
    Har ikke oplevet nogen problemer.
    Et familiemedlem har dog haft problemer med at hæve kontanter i den lokale brugs, som jo fremover er din bank.
    Har dog Nordea som hovedbank, da jeg via pension automatisk kan blive fordel+kunde der, og dermed få f.eks. budgetkonto gratis.
    Noget du tilsyneladende ikke kan i Danske Bank som kræver et vist forretningsomfang for at de giver det.

    #219652
    HalliHalloForfatter

    Thsv: Nu har vi hørt den historie 1000vis af gange, men jeg kunne da godt høre lidt nærmere om hvad grunden til at der skulle være problemer i den lokale brugs.

    Kom nu ikke blot og oplys, at vedkommende var i forretningen kl. 8.00, når den åbnede, og ville hæve 2000 kr., og at der ikke var penge nok i kassen.

    Jeg har aldrig haft problemer i Kvickly med et MasterCard.

    #219668
    testForfatter

    Pension tæller også med i dansk bank. Så ikke den store forskel 🙂 men coorp der da sikkert udmærkert

    #219670
    HalliHalloForfatter

    Jo, test, der er en meget, meget stor forskel, og den udgør hele 500.000 kr. (750.000 kr. i Danske Bank og kun 250.000 kr. i Nordea)

    Og lad så være med i tide og utide at reklamere for den skide Danske Bank, da den ikke længere er egnet for en almindelig kunde, hvilket Nordea i øvrigt heller ikke er. Deres automater er ofte ude af drift, også i dag.

    Men jeg er faktisk meget mere interesseret i at høre lidt nærmere om, hvilke problemer der skulle være ved at hæve lidt over på sit betalingskort i den lokale brugs. For det er da absolut utilfredsstillende.

    #219674
    thsvForfatter

    Tjah, hvis det skal fungere som en bank, må der være muligheder for at hæve de 2.000 kr kl. 9 eller kl. 18 torsdag eftermiddag uden problemer og brok fra personalet.
    Jeg har ikke selv oplevet disse problemer i Coop, men flere gange i andre butikker, der ikke lige havde penge i kassen til at man kunne hæve 3-400 kr over købet.

    Test: Kan du ikke stoppe den evindelige reklame for DB, den sætter din troværdighed i et meget ringe lys!
    Og jeg har altså kendskab til flere, der ikke kunne få gode vilkår i DB, men uden videre ville det få i Nordea, netop pga. de 250.000 kr i samlet engagement, et beløb, der let nås som boligejer, selv i en andel.
    Har ligeledes kendskab til kunder der efter 10-15 års troligt afdragen på deres lån, har fået hævet renten til 8-9% på andelslån, hvor andre banker lå i 4,5-5% på det tidspunkt.

    Konklusion: Er du kunde i DB, så undersøg om du har råd til det!

    #219676
    MichaelForfatter

    Når man læser trådstarters behov er det ingen tvivl om at Coop Bank er det optimale valg. Anbefalingen af Danske Bank giver ingen mening – overhovedet.

    #219696
    AnonymForfatter

    Tak for svar 🙂 Jeg skifter !!!

    #219742
    HalliHalloForfatter

    Thsv skrev således: “Tjah, hvis det skal fungere som en bank, må der være muligheder for at hæve de 2.000 kr kl. 9 eller kl. 18 torsdag eftermiddag uden problemer og brok fra personalet."

    Nej, en lille dagli brugs ude på landet eller en fakta butik skal ikke fungere som bank, den skal som hidtil tilbyde enhver kunde med et betalingskort at “hæve over", såfremt der er tilstrækkelig penge i kassen.

    Skal man uventet bruge 2000 kr., hvad der er sjældent nu om dage, kan man for blot 5 kr. hæve i en pengeautomat eller gå i en anden forretning.

    Man kan jo heller ikke sætte penge ind på sin konto i en Fakta butik, men skal gå ind i de lidt større butikker, som Kvickly eller måske SuperBrugsen, hvor betjeningen vedr. dette foregår fra informationen eller kiosken.

    #219752
    testForfatter

    Thsv fakta er at ingen bank er den rigtige til alletider. Som du ved har vi gjort turen sammen fra scandiabank. På det tidspunkt hvor jeg skiftede retur til danske bank som jeg har forladt før fik jeg 40pct lave rente i danske bank ind i Nordea. Jeg har ikke fem produkter i danske bank som det kræves i Nordea men jo jeg er over 250kkr. Både danske bank og Nordea køre et hel kunde koncept og hvilken bank der er den bedste afhænger af ens behov og hvad man kan tilbyde af foretning.

    Det er helt bestemt muligt at jeg når jeg er gældfri skal se mig om efter en anden bank selv om jeg er enormt glad for danske bank både på grund af mit prioritetslån, mobil pay og netbank. Som jeg alt i alt betaler nul kr o årligt gebyr for. Og de har ikke hævet rente som Nordea har gjort.

    En dag når jeg er gældfri vil coorp bank helt bestemt være en af dem jeg vil undersøge

    I denne tråd har jeg kun ønsker at gøre opmærksom på at en pension i danke bank eller deres pensionsselskab Danica også firma pension tæller med i kunde programmet da dit indlæg giver mig indtrykket at at du mener det ikke gør.

    Jeg indrømmer gerne at jeg har bedre vilkår i danke bank ind jeg kunne få i Nordea.

    Har i øvrigt konstatere at en firma konto er gratis i danke bank hvis man jer en en mindre pension opsparing i Danica og et række hus. Faktisk kan den gratis firma konto for mange små erhversdrivende gøre det ganske atraktivt at skifte til danke bank.

    Så summa summarum din tese om at danske bank altid er for dyr for alle og Nordea altid er bedre er ikke korekt.

    Bemærk venligst at jeg aldrig har påstået at danke bank er rigtig eller billigst for alle.

    #219754
    testForfatter

    Ps basisbanken ku også være en mulighed hvis man er lidt luren på at være kunde Og medlem i en brugs

    #219756
    HalliHalloForfatter

    Nå, skal man have 5 konti i Nordea for at blive kunde der, men der behøver vel ikke at stå noget på de konti, bare de er oprettet, ikke?

    Er der nogen kloge der ved det, for jeg står og skal finde ny bank hurtigst muligt,

    Alt det med Danske Bank har vi hørt til hudløshed, så prøv at forny dig lidt engang imellem, test. Det kan godt blive lidt for trivielt efter min mening.

    #219762
    thsvForfatter

    LOL Test, i denne tråd er det jo bevist at DB er dyrere end f.eks. Coop bank.

    Og min tilbudte rente i DB var 1% højere end Nordeas og faktisk dyrere end Eik som det hed dengang, da min pension og forsikring ikke indgik i pakken! Ingen nye kunder tilbydes den rentesats du har, så klap i med det fremover, tak!

    LOL, HH-troll

    Nej 5 konti er ikke nødvendigt, hvor er det synd at du ikke kan læse betingelserne korrekt!

    Produkter er ikke lig med Konti!
    http://www.nordea.dk/privat/kundeprogrammer/fordelsprogrammet/fordel-plus.html#tab=Fakta_Produkter-der-taller-med

    Jeg har faktisk kun 2 konti i Nordea, så sæt dig ind i tingene inden du kommenterer, fjols!

    #219772
    testForfatter

    Kære THSV. Det er stadig fakta at ingen bank er rigtigt for alle til alle tider

    Jeg tillader mig udelukke at gøre opmærksom på at pension tæller med.

    Det med pension var en korrektion til dit indlæg, men det ved jeg jo godt du tager ilde op. 🙂

    til sagen:

    Det er fuldstændigt korekt at nye kunder ikke tilbydes den rente jeg har. Og det er også korrekt at den rente jeg blev tilbudt i din ynglings bank Nordea var høre den gang og er blevet hævet side også for gamle kunder.

    Jeg har på intet tidpunkt argumenteret for at Danske bank skulle være det rigtige valg for trådstart.

    i den videre diskussion nævner du så din ynglings tese nemlig at alle kan blive fordel plus i nordea og jeg må bare tillade mig at gøre opmærksom på at jeg ikke har 5 produkter i danske bank.

    Der er tale om to næste ens koncepter og hvordan man passer ind i det er forskelligt fra person til person.

    Din evindelig påstand at nordea altid er det bedste valg er fejlagtigt.

    Havde jeg f eks valgt at ta mod tilbudet til min arbejdsgiver pension fra Danica ville også uden mit huslån ha været i den store gratis kasse hos Danske Bank. Hvad sku så ha været mit argument for at vælge Nordea?

    Så klap selv i med at danske bank altid er dyrest. OG pension både privat og firma i DANICA tæller med ved danske bank såvel som RD lån.

    Info hermed givet

    PS havde du taget det dyre tilbud fra Danske Bank havde du idag side med en laver rente hvis dit valg havde været prioritetslån. Norda har som sagt hævet og hævet mens danske bank har valgt at holde renten.

    anmeldelse på trust pilot er i øvrigt som følger
    Coop bank 4,5
    basisbank 4,8
    nordea 2,1
    dansk bank 7,9

    vedr trådstartser valg

    forbindelsen mellem COOP bank og COOP. Det koster vist 200kr at være medlem hvis man ikke er det synes jeg er lidt mystik.

    Hvis det var mig der sku væk fra en helkunde bank ville jeg alvorligt overvej basisbank.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.