Er dette en mulighed? Boliglån

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95199
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker

    Min bror og jeg har længe gået og tænkt på at investere i fast ejendom. Vi kigger på boliger til 1,3-1,5 mio. Jeg er studerende og færdig med uddannelsen om 4 år. Jeg modtager udeboende SU. Min bror arbejder på deltid/næsten fuldtid (33 timer i ugen) og tjener brutto 19.000 kr. Vi tjener dermed tilsammen brutto 25.000 kr.

    Er det overhovedet muligt at låne et mio. beløb svarende til ovenstående boligpriser som vi har kigget på?

    Vi har hørt at nogle banker er villige til at låne penge til studerende. Er det overhovedet muligt?

    – og til sidst skal det nævens at vores forældre får lov til at bo i vores hus, hvilket betyder, at de skal være med til at betale husleje mm, da de får lov til at bo der til leje samtidig med at vi to også bor der.

    Vil banken overhovedet tage vores forældres indkomst i betragtning ift. de udgifter som vil forekomme ved huskøb og ift. hvor stort et beløb vi vil blive tildelt til køb af ejendom?

    Bedste hilsener Mads

    #219420
    MichaelForfatter

    Lejeindtægt regnes aldrig med i en kreditvurdering. Derudover skal I selv lægge 5% kontant jf. nye regler pr. 1/11 så I skal spare mindst 65-75.000 kr. op. Selv hvis dette skulle være opfyldt er det urealistisk at købe en bolig til 1,3-1,5 mio med så lille en indkomst.

    Overvej projektet igen når du er færdiguddannet og har et fast arbejde.

    #219430
    AnonymForfatter

    Hej