Rådighedsbeløb i Danskebank??

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87569
    AnonymForfatter

    Hejsa…Er i gang med at købe en ejerlejlighed!!

    Så jeg sidder og regner budget ud (Bare for at se om det kan lade sig gøre)

    Når jeg regner ALT med har jeg et rådighedsbeløb på 4500 ca.

    Vil bare være 100% sikker på at det er nok!!

    Så jeg vil lige høre om der er nogle der ved hvilket beløb de regner med som rådighedsbeløb i Danskebank??

    #110600
    AnonymForfatter

    Normalt siger man 4000kr. pr. voksen månedligt. Dertil skal lægges 2000kr. pr. barn i hustanden.

    #110614
    fk2001Forfatter

    Jammen du er nødt til at definere “rådighedsbeløb" og “ALT". Hvis du har regnet ALT med, så behøver du jo ikke noget rådighedsbeløb 🙂

    Omvendt hvis du ingen variable udgifter har med, så er 4500 ikke meget.

    #110616
    fk2001Forfatter

    Forestillede mig lige at det var en familie vi talte om. Hvis du er alene så er 4500 vist ok. Det ville i hvert fald være rigeligt for mig, alene.

    #110624
    AnonymForfatter

    Når jeg mener alt…Så mener jeg alle mine faste udgifter!!! Bil, forsikring, benzin, husforsikring, varme, vand, ejendomsforsikring alt i den boldgade!!!

    Men de har jo et rådighedsbeløb de regner “fast" med…Efter alle ens faste udgifter er betalt!!!

    Men jeg mener da at 4500 er en del pr. måned!!! Hvis de kun skal gå til mad og cafepenge!

    #110830
    fk2001Forfatter

    Beklager at jeg har glemt denne tråd.

    Ja 4500 til mad må være rigeligt. Det er hvad vi bruger selv (en familie på fire)

    Hvad med tandlæge, gaver, medicin, reparationer/vedligeholdelse af bolig, eller opsparing til nyt TV, køleskab, boremaskine! – you name it? Har du sat lidt af til det? 🙂

    #111036
    AnonymForfatter

    Når I skal købe fast ejendom, så vær også meget opmærksom på hvad I havde i rådighedsbeløb FØR købet… hvis I er vant til at have 10.000 i rådighedsbeløb – og så pludselig kan nøjes med 4500,- så er der noget der ikke hænger sammen.

    Det er kanongodt at I er godt forberedt… prøv f.eks. at se jeres kontoudtog igennem for de sidste 2-4 måneder.. hvad er der kommet ind – og hvad er pengene blevet brugt til?
    Det giver jer også mulighed for at vurdere om 4500 er realistisk..

    Nogle kan ikke ‘overleve’ for 14500..
    og andre kan leve godt for 4500…

    Derfor er krav til rådighedsbeløb en lidt variabel størrelse..

    Bedste råd er at tage snakken med jeres bankrådgiver.

    Held og lykke med boligkøbet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.