Har kreditbanker/banker/teleselskaber ubegrænset ret til at fortsætte abonnement på én via CPR?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95168
    AnonymForfatter

    Førhen var det sådan, at hvis man efter endt kundeforhold ønskede en bank/kreditbank/Teleselskab skulle slette deres abonnement på ens oplysninger via CPR, så skulle de slette én. Hvis virksomheden ikke kunne dokumenter, at der var et stadig eksisterende kundeforhold. Og hvis de ikke ville det, så kunne man få CPR til at opsige abonnementet.

    Jeg afsluttede i 2010 et kundeforhold med det daværende Danaktiv efter jeg havde betalt gælden ud. Jeg opsagde i 2010 mit abonnement hos TDC, idet jeg skiftede teleudbyder. I 2015 opdager jeg så at begge virksomheder stadig abonner på min addresse + cpr via CPR-registreret. Jeg kontakter så CPR med en skrivelse som tidligere, og medsender dokumentation for at de virksomheder ikke længere har en gyldig grund til at abonner på mine oplysninger via CPR.

    Og gør CPR opmærksom på i brevet, at begge virksomheder nægter at slette deres abonnementer, hvilket jeg har tidligere fået oplyst at de skal. Hvis man ikke længere er kunde hos dem eller udestående.

    Jeg får så det nedslående brev for at CPR, at det er en sag mellem mig og virksomheder og det ikke er noget CPR-kontoret kan gøre noget ved.

    Er loven blevet lavet om? Siden man ikke længere som privat person kan få CPR til at slette virksomheders uretmæssige abonnement på mit cpr og adresse via CPR? Og loven blevet ændret, så jeg ikke længere kan tvinge en virksomhed til at slette deres abonnement på mig via CPR?

    #218818
    MichaelForfatter

    Cpr-registeret har aldrig nogensinde haft ansvaret for at håndtere private virksomheders kunderegistre

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.