BANKOVERFØRELSE UDEN TILLADELSE

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95159
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg søger lidt råd, og håber nogle evt kan hjælpe.

    Jeg har i november skiftet til anden bank, eller det vil sige der blev oprettet en konto til mig i den nye bank. Vi aftalte mundtligt at hun først ville gå igang med konto overførelse når JEG sagde til, meeeen jeg skrev også under på at hun måtte gøre det. Pludselig har hun så gjort det alligevel, uden at spørge om det var ok nu eller i det hele taget sige at hun gjorde det. Nå men på min gamle konto, var der et minus som jeg forsøgte mig med nogle indsigelser – men grundet måden penegen var trukket på, så sagde banken at de ikke kunne hjælpe og jeg selv skulle kontakte virksomheden som havde hævet pengene. Nå men det vil jo så sige, at der nu er minus på min nye konto… hvilket jo ikke liiii var den måde jeg ville starte ud på i en ny bank! Nu har min nye bankdame så samtidig lukket mit dankort i den forbindelse, hvilket så vil sige jeg ingen penge har haft/har at gøre med. Hun siger hun ikke kan fortryde en sådan overførelse, og jeg så selv må spørge tidligere bank om de vil tage det tilbage, men hvilket jeg ikke liiiii kan se for mig, at det skulle have nogle værdi for dem? ..
    Jeg føler lidt denne overførelse er sket uden min accept, idet vi havde aftalte det først skulle gøres når jeg sagde til! Men ved jo samtidig godt jeg har sat min underskrift på et stykke papir. :/ Ved nogle af jer om man kan gøre noget som helst ved det? ..

    #218622
    HalliHalloForfatter

    Hej Julle,

    hvordan kan der være minus både i den nye og gamle bank? Er det fordi der ikke er overført det du regnede med fra den gamle bank?

    Hvad er det for et beløb, der ikke skulle have været trukket i den gamle bank? Er det via et betalingskort ellers kan jeg ikke se at nogen kan trække penge fra din konto?

    Måske du slet ikke burde have et dankort, når velsagtens et mindre beløb kan vælte økonomien, som du beskriver.

    Du kan da godt fortsætte som kunde i den gamle bank og få så undersøgt hvad det er for et beløb der er trukket fra din konto om det kan tilbageføres, hvis det er uretmæssigt, men det skal du selv dokumentere overfor banken.

    Men skriv til banken, det er altid bedst, når det er en sag der er kørt skævt og vend så venligst tilbage herinde, når du ved hvad de siger.

    Held og lykke!

    #218626
    AnonymForfatter

    Hej med dig.

    Har ikke skrevet der er minus begge steder? Eftersom min nye bankdame lavede en overførelse fra min gamle til nye bank, så følger evt minus eller plus jo med. Derfor er minusset fra gamle jo flyttet til nye.
    Trods overførelsen først skulle ske når jeg sagde til, hvilket jeg ikke havde. Det er alt hvad mit spørgsmål går ud på. Om dette på nogen måde kan fortrydes, så alt hvad jeg havde i gamle bank ryger retur dertil! 🙂

    Det var dog hurtigt der blev bedømt jeg ikke bør have et dankort? det er slet ikke hvad spørgsmålet går ud på. 🙂

    #218630
    morsdrengForfatter

    I langt de fleste tilfælde klages det over, at PI er alt for langsomme når engagementer skal overføres fra det ene til det andet PI. Her er situationen åbenbart den stik modsatte.

    Hvis du ønsker at flytte din konto, og i denne forbindelse har skrevet under på en såkaldt “overførselsanmodning" fanger bordet og den gamle konto vil blive opgjort og overført til dit nye PI, MEDMINDRE dette har garderet sig, ved i anmodningen at anføre, at forudsætningen for denne er, at kontoen/kontiene IKKE er i overtræk. Har man ikke garderet sig og viser kontoen sig at være i overtræk, er dette selvfølgelig ødelæggende for det nye PI´s tillid til dig, idet de måske slet ikke ville have overtaget kontoen, hvis de havde vidst at denne var i overtræk. Det er det gamle PI som reagerer på overførselsanmodningen, opgør kontoen og sender indeståendet til det nye PI. Her var der dog ikke noget indestående at sende, så man har trukket overtrækket på det nye PI. Det skete kan ikke gøres om, medmindre dit gl. PI accepterer at genetablere din konto inkl. overtrækket.

    Hvis du kan bevise, at du har aftalt med det nye PI, at overførselsbegæringen først skulle sendes når du gav besked, har PI lavet en fejl. Du har dog ikke lidt noget tab herved, om overtrækket er i det ene eller andet PI, kan være hip som hap.

    Tag i stedet og brug dine kræfter på at få løst problemet med den hævning som du mener er sket uberettiget på din gamle konto.

    #218648
    HalliHalloForfatter

    Undskyld Julle, selvfølgelig skal du da have et Dankort og vel også et Visakort, man kan ikke klare sig uden.

    Jeg har lidt svært ved at forstå kancellisprog, så kan du ikke forklare på godt dansk hvad du mener med plusser i minusser i de 2 banker, der er tale om? Så er det nemlig nemmere at hjælpe.

    Og hvad er det for et firma, der har trukket penge på din konto og med et hvor stort beløb? Og hvordan er beløbet trukket?
    Jeg mener det er nok så væsentlig for at hjælpe dig videre med din sag.

    #218936
    HalliHalloForfatter

    Hej Julle, er der noget nyt at berette, nu der er gået en god uges tid?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.