Vedr. Skift af bankrådgiver

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Alice171Forfatter
    Indlæg
  • #95156
    Alice171Forfatter

    Kan en bank nægte hvis man vil have en anden rådgiver

    #218502
    MichaelForfatter

    Ja

    #218514
    Alice171Forfatter

    Tak, hvor meget må de tjekke på ens kontoer, må de går ind og kigge uden grund, men bare fordi de syntes

    #218518
    BecoolForfatter

    Hej

    Ja, bank-rådgivere må lave en analyse af din konto, og se hvad du burger dine penge til. De må dog ikke videre give disse oplysninger. Så det er vigtigt at du har en Bank og en bank-rådgiver du har tillid til.

    Hvis du ikke er tilfreds med din bank-rådgiver så snak med privatkundechefen om muligheden for at skifte bank-rådgiver, ellers kan du jo skifte bank.

    /becool

    #218520
    MichaelForfatter

    Der er ingen bankansatte der uden grund og ganske umotiveret går ind og nærstuderer tilfældige bankkunders kontobevægelser. Hvad skulle formålet dog være med den øvelse? Hvorfor skulle banken bruge dyrebare medarbejdertimer på den slags der ikke giver en krone retur?

    Lider man af paranoia er løsningen dog enkel: Hæv kontanter i automaterne og betal alting med disse.

    #218522
    Alice171Forfatter

    Jeg lider ikke af noget

    #218524
    Alice171Forfatter

    Hov og resten kom ikke med.
    Jeg stod i RKI i 1 uge i sommers, da jeg havde det svært.

    Jeg har altid betalt mine lån i banken og til tiden, men har fået af vide af banken at der vil være meget fokus på mig, da de mener at hvis man engang har været reg. Har man ikke styr på noget mere og vil altid falde tilbage, dette mener jeg ikke.
    Så mit spørgsmål, må de på baggrund af dette granske min konto når de syntes

    #218526
    MichaelForfatter

    Og svaret er ja. Det må banken gerne.

    Hvis du betaler alt hvad du skal til tiden (hvilket du jo ikke har gjort i en længere periode siden du er nået helt til en RKI-registrering – den slags sker ikke på én uge) så er der jo heller ingen problemer i at banken kigger dine posteringer efter i sømmene.

    Ellers er løsningen jo enkel som jeg skriver tidligere: Hæv kontanter og brug dem i butikkerne

    #218528
    testForfatter

    føler mig faktisk ikke helet overbevist om at bankrådgiveren deres pc umiddelbart kan se de sammen oplysninger om bevægelser som “vi" kan. Der er i al fald en fra andelskassen der engang har sagt til mig at de ikke se hvilken butik jeg bruger mit dankort i.

    men bortse fra det er jeg helt enig i at du ikke kan andet ind anmode om en ny rådgiver.

    har så aldrig helt forstået hvad man i hverdagen skal med en rådgiver. Har kun talt med dem de gange jeg har haft spørgsmål til investering og lån. Det er kun noget jeg gør med års mellemrum.

    Så hvis du bruger netbank og ikke har overtræk på kontoen er der vel som sådan ikke noget at være i kontakt med dem om?

    #218532
    MichaelForfatter

    Næ, jeg forstår heller ikke behovet for en “rådgiver" i det daglige. Til hvad dog? Hvis regningerne bare betales og der er plus på kontoen altid kan der ikke være nogen grund til kontakt med banken overhovedet og så kan banken for såvidt godt more sig over at jeg handler i Kvickly osv. Det interesserer mig ikke synderligt.

    Sidst jeg havde en kontakt med min bank var i 2008

    #218556
    HalliHalloForfatter

    Alice, hvorfor vil du vide om banken må kikke dine kontoer uden grund?

    Og hvis de gør det, vil du jo aldrig opdage det.

    Og en privat virksomhed må selvfølgelig godt gøre det, men indenfor staten er der andre regler, hvor personale skal stå til ansvar for hvad de har indhentet af oplysninger på borgerne, da der køres stikprøver. F.eks. politi og skat osv…..

    Men hvis man først er kommet i søgelyset, er der da stor sandsynlighed for at de regelmæssigt tager et look, men kan det ikke være helt ligegyldigt.

    Test, selvfølgelig kan banken da se fra hvilken terminal, der er handlet fra, så det må du have fået galt i halsen fra din Andelskasse.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.