Køb af hus når man står i ribers.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87564
    AnonymForfatter

    Vi er et par, begge med godt arbejde, men grundet noget i fortiden begge står i ribers.
    Nu har KAB sat vores dejlige rækkehuse nede i hareskoven til salg. Os der er lejre får dem lidt billigere. Findes der et pengeinstitut el lign. som vil hjælpe os med at købe huset alligevel. Selvfølgelig med fuld pant i huset. Der er en klausul på at vi ikke må sælge før efter 3 år.

    Med venlig hilsen

    Tina Christensen/Jannek Nielsen

    #110518
    AnonymForfatter

    Hej Tina og Jannik..

    Prøv at gå på Googles søgemaskine, og skriv Holmfinans..
    De hjælper folk med huskøb, trods RKI..

    Held og lykke med det. Mvh Hjalte

    #110524
    fk2001Forfatter

    Problemet er vel at der kan gøres udlæg i boligen for til at indfri den gamle gæld – eller er boligen undtaget fra dette???

    Men hvad med udbetaligen, den har I vel ikke når I har gæld? Der skal jo en hvis udbetaling til før i kan få et fornuftigt lån ellers har långiver jo ingen sikkerhed i boligen.

    Beklager at jeg stiller flere spørgsmål end jeg svare på men det er temmelig afgørende for din situation.

    #110532
    MichaelForfatter

    Der kan (og vil sandsynligvis) blive gjort udlæg i boligen såfremt I bliver indkaldt i fogedretten. Nu skriver I ikke hvor meget gæld I har, men hvis det er et større beløb vil jeg absolut fraråde jer at begive jer ud i et boligkøb. I kan risikere at blive tvunget til at sælge huset. Hvis det er et mindre beløb, som I kan afdrage over de næste par år, så kan det være en god idé, men husk at Holm Finans tager sig godt betalt for at yde lån ifht. almindelige kreditforeninger.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.