Lån trods RKI

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #218054
    morsdrengForfatter

    Når man læser de forskellige debattørers indlæg står det klart, at de er skrevet af personer uden nogen form for menneskelig forståelse og empati. At enkelte debattører ikke har gidet læse trådstarters indlæg eller ikke har forstået indholdet, gør det ikke bedre. Og de mest modbydelige indlæg er endda blevet slettet af Mybanker.

    Det fremgår klart, at spørgsmålet er stillet af en presset person, og så har man absolut ikke brug for “dumsmarte" forslag, hvor spørgeren opfordres til at indbetale 745 kr. til den pågældende debattør, hvorefter denne påstår at ville se på låneandragendet. At fremsætte et sådant forslag – selv som en spøg – forklarer meget om fremsætterens moralske niveau.

    At linke til reglerne for retshjælpsforsikring vise klart, at den pågældende debattør slet IKKE har forstået trådstarters problem.

    Jeg ønsker at trådstarter trods alt må få en god jul og et godt nytår.

    For de øvrige debattørers vedkommende vil jeg ønske, at de må blive behandlet på samme måde som de behandler andre – de har ikke fortjent bedre.

    #218056
    AnonymForfatter

    Tak

    #218070
    HalliHalloForfatter

    Det er helt rigtigt “morsdreng", du har i hvert fald meget empati for de medmennesker og det er en rigtig god ting.

    Nu ved jeg ikke om jeg bliver beskyldt for manglede empati ved at spørge “h.mig"om hvad der konkret er sket i dag kl. 11.00?

    Er du sagt op nu, hvorefter advokaten sender sagen til fogedretten?

    #218072
    AnonymForfatter

    Jeg regner med, at det er sendt til fogedretten, da jeg ikke kunne få mere udsættelse. Er godt klar over, at vi ikke bliver smidt på gaden i morgen.
    Og så har jeg kun 5 kr tilbage, så kan ikke købe mad.

    #218074
    testForfatter

    Mit forslag om at behandle en låne ansøgning for et debyr var ment som et forsøg på at forklare at et sådan forslag naturligvis ikke er mere seriøst i sort hvid og anonymt ind hvis det var på en hjemme side med fin grafik. Disses lån på trods af rki tilbud er for gode til at være sande og bringer ingen løsning. Jeg har ofte set disse tråde fuldt op med en enu mere desparat besked efter at der er betalt flere tusind kroner i gebyr. Det var sådan det forslag var ment og ikke for at nedgøre dig.

    Jeg beklager så virkeligt meget at jeg stadig ikke forstå forstår hvad udtrykket " betale advokat " dækker over. Jeg antager at der er en regning fra en advokat men kan ikke gennemskue om det advokaten der kræver et beløb op for nogen eller for en ydelse denne har ydet.

    Det er i et forsøg på at hjælpe at jeg smider de forskellig link. Jeg beklager meget hvis det ikke er et hjælp og håber så omvendt at morsdrengs angreb på mig var en hjælp for dig.

    Når jeg skriver som jeg gør om udsætningen er det fordi at man nogen gange kan komme til et punkt i ens liv hvor man bare må erkende at nu sker der slemme som man har prøvet at udgå. Er man ved det punkt er der ikke andet at gøre at hæve hovedet så godt man kan og komme i gennem det.

    Men det var så nok eller ikke nogen hjælp men måske kan det glæde morsdreng at jeg også har haft modgang.

    Håber du har nogle du kan holde jul hos.

    #218078
    AnonymForfatter

    “Betale advokat": Har ikke kunne betale husleje, så boligselskabet har sendt det til advokat. Jeg skulle så betale advokaten, hvis vi skulle kunne blive i lejligheden.

    #218080
    testForfatter
    #218082
    AnonymForfatter

    Hvad med det?

    #218086
    HalliHalloForfatter

    Hvis “h.mig" nu er en mand kan han så også gå i mødrehjælpen?

    Beløbet til advokaten dækker selvsagt huslejerestancen og div. gebyrer.

    Hvis du kan fremskaffe pengene den dag du skal i fogedretten, så er der en mulighed for at de vil annullere opsigelsen, men du har selvfølgelig ikke krav på det.

    #218088
    AnonymForfatter

    Lige nu kan jeg ikke engang give mit barn mad. Så det er ret utænkeligt, at jeg kan finde pengene til den tid. Men tak for rådet.

    #218090
    testForfatter

    Man kan få akut hjælp i kommunen

    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/sociale-ydelser/sociale-rettigheder/rettigheder-i-det-sociale-system/akut-oekonomisk-hjaelp-fra-kommunen/

    Og du mangler nogen at diskutere det her med. Flertallet af enlige forsørgere er kvinder. Og tænker at mødre hjælpe er et godt sted at starte.

    #218098
    AnonymForfatter

    Ja, det har jeg søgt. Og det har de så færdigbehandlet senest 5. januar, fik jeg af vide.

    #218108
    AnonymForfatter

    Er åbenbart røget ud. Mit vaskekort virker i hvert fald ikke – kan ikke engang vaske fucking tøj. Og stadig intet mad til os. Nogle der har idéer? Alt er prøvet.

    #218110
    testForfatter

    Så du har været på kommunen og sagt i ingen mad har mn fik oplyst at ansøgningen først kunne behandles den 5 januar?

    #218116
    AnonymForfatter

    Ja. Senest 5. januar.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.