Hvem kan rådgive?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87561
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg står i den situation, hvor jeg er ved at købe lejlighed i Sverige og sælge min andelslejlighed herhjemme.

    I den forbindelse søger jeg hjælp til hvordan jeg “investerer" pengene bedst i form af nedenstående spørgsmål:

    – Hvor får jeg det bedste lån til lejligheden i Sverige? I DK eller i Sverige og hvis i Sverige, hvilken bank? Jeg har fået et “tilbud" fra Nordea i Sverige – men kan ikke gennemskue om det er det bedste..

    – 10% af overskuddet fra min andelslejlighed (forventer at få 400-500.000,-kr. ud af min lejlighed), har jeg tænkt mig at betale til det nye lån. Kan det betale sig at betale mere af eller er det bedre at investere pengene på anden måde?

    – Vi skal også have ny (brugt) bil, men skal vi betale kontant, ud af pengene fra overskuddet eller kan det bedre betale sig, at låne pengene til det og i stedet bruge pengene på en investering(aktier eller lign.)?

    – Hvis der er penge til overs, (f.eks. kr.100.000,-)er det så en god idé, at oprette en slags pensionsopsparing eller skal man investere dem i noget andet? Eller bare lade dem stå på en almindelig indlånskonto med en god rente?

    Jeg synes der er så mange vinkler, som man skal tage hensyn til. Hvad kan bedst betale sig skattemæssigt, når man er blandt de lavest lønnede i landet? Er der nogen, som kan overskue ovenstående situation eller kender nogle uafhængige rådgivere som kan?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.