Nordax Finans

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Søren VForfatter
    Indlæg
  • #87559
    Søren VForfatter

    Hej,

    jeg ved godt der er skrevet meget om de uopfordrede tilsendte breve fra Nordax Finans der er adresserede.

    Jeg har i denne forbindelse et spørgsmål til de folk der modtager dem:

    Har I lån i et andet lånefirma? (Altså Pegneautomaten, LåneKompagniet etc).

    Jeg har selv modtaget breve fra Nordax, men først efter jeg optog et (mindre) lån i LåneKompagniet.

    #110460
    AnonymForfatter

    Jeg kan godt følge din tankegang – kunne det mon være at finansieringsselskaberne sælger lister over “potentielle kunder" til hinanden.

    I så fald kunne det da være interessant at undersøge, om der rent faktisk er indhentet accept heraf (men det er der jo nok – med småt et sted).

    #110464
    Søren VForfatter

    Jeg har allerede snakket med min udlåner og de er igang med at undersøge det.

    Ifølge dem fordi de gerne viil vide om deres samarbejdspartnere sælger oplysninger om deres kunder (låntagere). Og det er jo meget nemt at se hvorfor de er så forhippet på det… det er jo ikke sjovt for dem hvis deres låntagere skifter selskab.

    Så jeg ved i hvert fald at der er et firma der (efter al sandsynlighed) ikke gør det. Nu slog tanken mig bare at jeg ville høre om der var andre der kunne berkæfte min mistanke.

    #110468
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke af/bekræfte. Har ikke et sådant lån – men det ville bestemt være interessant at få undersøgt om det foregår, og om det i så fald foregår på en lovlig måde.

    #110478
    AnonymForfatter

    Jeg kan så fortælle at min kone har fået to adresserede reklameforsendelser fra Nordax. Den første havde vistnok en tone der – uden direkte at påstå noget – lød lidt i retning af ‘Vi ved godt du har en masse misligholdt klatgæld’. Den anden husker jeg som lidt mere afdæmpet, men gående på det samme.

    Der stod med småt et sted at adressen var en telefonbogsoplysning.

    Min kone har mig bekendt aldrig haft gæld til andet end realkredit og anerkendte banker. Men *hvis* hun havde, så ville hun bestemt have opfattet brevet som om Nordax (og dermed sikkert også mange andre) havde vidst det.

    Jeg ser ingen grund til at antage at Nordax køber adresser ‘gråt’. De skyder snarere med spredehagl, og rammer dermed *også* folk der har/har haft lån på det grå marked. Og altså også folk der ikke har det.

    #110486
    Søren VForfatter

    Jeg har modtaget en reklame fra Nordax i 2007 på min tidligere adresse, hvor jeg ikke har stået opført siden medio 2005.

    Jeg står ikke opført i telefonbogen på den adresse, og søger du på http://www.dgs.dk finder du mig heller ikke på den adresse.

    Det vil sige at der er målrettet andet end blot telefonbogsoplysninger. Hvad og hvordan skal jeg ikke kunne sige, men det indikerer at der i hvert tilfælde ikke kun er trukket oplysninger fra telefonbogen. Medmindre de har nogle meget gamle telefonbøger liggende… 🙂

    #110488
    AnonymForfatter

    Jeg ved godt det ikke hjælper men jeg må indrømme at jeg er lidt harm. Følgende brev er netop sendt til dem:

    “Til Nordax finans!

    Jeg vil gerne frabede jer om at sende flere lånetilbud til undertegnede.

    Jeg er godt klar over at jeg ikke har frabedt mig ”markedsføring” i forbindelse med Folkeregistret men når I har sendt tre breve indenfor et halvt år beder jeg jer nu stoppe dette.

    Jeg mener yderligere at det er stærkt kritisabelt at brevenes indhold omhandler fleksible og lette lånemuligheder på op til 300.000kr. hvilket let kan få personer som reelt ikke ved hvad det omhandler til at søge om lånet og i yderste konsekvens få et lille antal af dem i stor økonomisk gæld. Jeg havde håbet på lidt større morale fra et finansieringsselskab end udsendelse af tre breve på et halvt år med det nævnte budskab."

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.