Vedr lån

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95057
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kender http://finances-atlantique.net/

    #217074
    morsdrengForfatter

    Det har du allerede spurgt til på en anden tråd.

    Tror du virkeligt, at et fransk firma via internettet låner penge ud til personer eller virksomheder i Danmark? Og hvis de gør, tager de sig utvivlsomt rigeligt betalt.

    Så vidt jeg kan se, har finances-atlantique noget at gøre med Banque Atlantique som er en bank der opererer i fransktalende Vestafrika.

    Hvis du skal låne penge, bør du gøre det hos et dansk PI, og hvis det ikke er muligt, bør ud lade være.

    #217082
    BangeeForfatter

    Kunne ikke være mere enig

    #217084
    AnonymForfatter

    Ved godt at jeg har spurgt i en anden tråd, ny herinde og troede at jeg har sat det under et forkert forum.

    Det optimale ville selvfølgelig at låne her i landet, men det er desværre blevet ret svært igennem banker, hvis man ikke lige har en stor formue (også ville man jo ikke have behov for det)

    Spørger fordi jeg har fået ja til et lån igennem dem med en god rente og hvis det var en mulighed var det jo god mulighed.
    Men som du selv siger jeg er også skeptisk derfor forhøre jeg mig her og måske kan nogen se noget p deres hjemmeside som jeg ikke kan.

    #217086
    MichaelForfatter

    Det er ikke svært at få et lån i et dansk pengeinstitut. Hvis du konsekvent får afslag alle steder så er det din økonomi den er gal med og så er det her fokus skal være på forbedringer – ikke på diverse sidegade-vekselerer. Der kræves ikke nogen kæmpe formue for at få et overkommeligt lån i en dansk bank.

    #217088
    morsdrengForfatter

    Hvis du læser aviserne fra i dag, er der en artikel om danskere der er blevet snydt af en falsk hjemmeside, der var så professionel udført, at det var umuligt at se. Man mener formålet var, at lokke mindre beløb ud af de pågældende og få Deres personlige oplysninger, så svindlerne ved hjælp af oplysningerne kunne optage lån i de pågældendes navne.

    Hvorfor skulle et firma i en forstad til Paris låne dig penge? De kender IKKE de danske forhold, kan IKKE kreditvurdere dig, for de ved ikke hvilke papirer de skal bede dig om, og kan i øvrigt ikke læse dem hvis de fik dem udleveret, ligesom man intet aner om hvordan man får sikkerheder i DK, hvis det var det man måtte ønske. Betaler du ikke lånet, skal det inddrives i DK, og her er den franske långiver igen uden viden om de lokale forhold og skal bl.a. indhente en dom, inden man i det hele taget kan begynde en inddrivelse i DK, hvilket hverken gør det lettere eller billigere.

    Så i bedste fald, er det en meget uprofessionel långiver i værste fald noget meget værre. Det skulle undre mig meget, om du ikke bliver bedt om at indbetale et beløb tidligt i forløbet, og så må du håbe på, at man også vil udbetale dig lånebeløbet.

    Hold dig langt væk

    #217098
    AnonymForfatter

    Tak for indput, jeg har nu læst artiklen, og heldigvis har jeg ikke oplyst noget personligt.

    Har prøvet adskillige banker og syntes det er svært, og ja, du har ret med hensyn til forbedringer, men der er ikke meget hjælp at hente, når man først har været i økonomisk uføre, af den ene eller grund.

    Vil bare så gerne have det rettet op.

    #217100
    MichaelForfatter

    Hvis du har brug for at få rettet din økonomi op så er yderligere gældssætning aldrig en løsning. Der er to muligheder:

    1) Øg indkomsten

    eller

    2) Mindsk udgifterne

    Eller en kombi af begge. Der er ingen andre muligheder ud af økonomisk uføre hvis vi lige ser bort fra gældssanering.

    #217102
    AnonymForfatter

    Det har du så ret i, prøver virkelig også.
    Har gjort begge dele i længere periode, men en hjælpende hånd fra en bank ville være rart.

    Jeg kæmper bare videre

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.