Findes der et begreb der hedder Netto rente

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Lasse24Forfatter
    Indlæg
  • #95056
    Lasse24Forfatter

    Er der én der kan fortælle mig om der findes et begreb i bankverdenen der hedder netto rente
    Hvis jeg nu har en konto med en kassekredit på 100.000 som jeg betaler 8% på hvis jeg trækker den fuldt ud, og på en alm. indlånskonto har 250.000 stående til 0,4%
    I så fald ville jeg høre om der findes banker hvor man udligner de 2 konti inden der beregnes renter ?

    På forhånd tak

    #217056
    HalliHalloForfatter

    Ja Lasse, Jyske Bank har noget der hedder totalkonto, men ellers har de fleste da vist sådan en konto?

    Og jeg tror ret mange har dette produkt, bare ring rundt og spørg.

    For har du læste om begrebet Netto-rente henne?

    #217092
    Lasse24Forfatter

    Begrebet Netto rente kan jeg ikke huske hvor jeg har set
    Man kunne som privat person bare godt komme i en situation hvor man har eks. en kassekredit på ca. 8-10%
    samtidigt med at man har en indlånskonto som kun giver 0,5%
    Derfor synes jeg det vile være fint hvis man havde en ordning som udlignede de 2 konti og man derfor betalte udfra hvad man netto har stående på kontoen.
    Jeg har bare ikke kunnet finde det produkt nogen steder

    #217094
    MichaelForfatter

    Hvis man som privatperson har en stor fuldt udnyttet kassekredit samtidigt med en stor fri opsparing så skal man vist læse op på sine lektier.

    Kassekreditter er noget man kun anvender i begrænset omfang til mindre midlertidige “overtræk". Hvis man har en stor opsparing så skal man da naturligvis ikke også have en kassekredit!

    #217096
    Lasse24Forfatter

    Nu kan det jo være at der drives en forretning som af og til kræver lidt mere likvid – så ønsker ikke så meget et svar på om fornuften, men mere om det var muligt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.