Ratepension når man bor i udlandet.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #216996
    testForfatter

    humm det er ganske vanskeligt at forså den lovtekst og synes ikke umiddelbart jeg kan finde en nærme forklaring på om det både gælder for udbetaling i utide eller bare udbetaling. Jeg ville umiddelbart tro det ikke galt for udbetaling i utide. Faldt over nogle bemærkninger til loven hvor det blev fremført det kunne være vanskeligt at dokumentere det manglede skattefradrag og at at det ikke galt for de lande hvor der er en sambeskatnings aftale. Det er der for Norge. Men som sagt har jeg ingen faglig viden om dette emne.

    men hvor om alting er så gælder det ikke hvis man har fået fradragt for den i DK. har man det vil en flytning til udlandet nok ikke betyder at afgiften falder væk

    #217016
    HalliHalloForfatter

    Er det svært at forstå, test? Har du ikke studeret erhvervsjura? Men det er da rigtigt at kancellisprog kan være lidt svært.

    Jeg har i øvrigt ikke lyst til at kommentere på det mere, og det undrer mig fortsat at de 2 spørgere ikke blot ringer til skat på 72 22 18 18 for at undersøge deres spørgsmål og lige oplyser resultatet herinde.

    Pat, jeg tror dog ikke du ryger i spjældet, hvis du skulle have forbrudt dig mod Norges skatteregler, da beløbet ikke ses at være særligt højt. Men det er vel soleklart at ved flytning til et andet land er man underlagt det lands skattelove og om de acceptere indskud på en dansk pensionsordning er nok tvivlsomt. Er det ikke muligt for landets egne borgere at indbetale på en tilsvarende ordning i landet, så kan man selvfølgelig som ny borger heller ikke fortsætte en evt. dansk pensionsordning.

    #217066
    HalliHalloForfatter

    Pat, hvad har du fundet ud af med din ratepension? Kan du få de ikke fradragsberettigede indskud udbetalt uden afgift?

    #217314
    HalliHalloForfatter

    Pat, hvad har du fundet ud af med din ratepension? Kan du få de ikke fradragsberettigede indskud udbetalt uden afgift?

    #217656
    HalliHalloForfatter

    Jeg prøver igen, pat, da du har ikke svaret endnu. Kun Kenneth Aigboje har skrevet et af de sædvanlige åndsvage lånetilbud.

    Pat, hvad har du fundet ud af med din ratepension? Kan du få de ikke fradragsberettigede indskud udbetalt uden afgift?

    #227768
    ExcaliburForfatter

    Jeg er 59 år og påtænker når jeg fylder 60, at benytte mig af tilbud fra Malaysia om et 10 årigt visum, flytte derud i vinterhalvåret.

    Det betyder såvidt jeg er orienteret at min skat på udbetaling fra ratepensionen bliver o,oo , oplyst derudefra.

    Det betyder at jeg vil omlægge min kapitalpension til ratepension, samt starte udbetaling op når jeg fylder 60, og opfylder betingelserne for at være udenlandsdansker, med de regler det medfører, ligeledes vil jeg starte mine livsvarige pensioner op for at få mest ud af dem de første 10 år.
    Spørgsmål : Er det en god ide at samle mine pensionsordninger et sted førset ( jeg har 3 stk. ) ? 1 meget stor Kap. og Rate i bank samt 2 mindre i pensionsselskaber.

    Er kreditorbeskyttelsen den samme alle steder, og også under udbetalingsfasen ?

    Hvilken Bank har I erfaring for er bedst i sådanne situationer ?.

    Er der efter nogens mening her , noget jeg har misforstået ? .

    #227770
    ExcaliburForfatter

    Hvis man nu her hen imod udbetalingen af sin pension, er / har været rigtigt godt tilfreds med afkastet, og ønsker at gå i sikkerhed, men med en vis sikker forrentning, hvor anbefales det så at “gå hen" , nogen bestemt som er bedst ? til den slags , eller hvilke ordninger kan anbefales ? , p.t. er pensionen anbragt med 57 % i udl. aktier, 26 % i udl. obligationer og rest i dk. aktier og obligationer, men alt spredt i mange forskellige papirer, beløb ca. 8 mill. .

    #227772
    testForfatter

    De man nok kun oplyse om den skat de opkræver ikke den skat der opkræves i Danmark.

    Tror du sku bruge nogle af penge til at få noget professionel rådgivning på skatte siden .

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.