Min bank vil have dokumentation?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95042
    AnonymForfatter

    Hej, for ca. en måned var jeg inde i min bank for at hæve XX.XXX,-

    Damen ved kassen spurgte hvad pengene skulle bruget til.
    Hvilket jeg synes var mærkeligt, da det jo er mine egne penge. (det er IKKE en kassekredit eller et lån)
    Jeg sagde de skulle bruges til en bil.

    Nu har min bank ringet for at få en kvittering for mit køb af bilen….. kan det virkelige passe de skal det?
    Det kommer vel ikke den ved, hvad jeg bruger mine penge til?

    Jeg sagde, at det kunne de glemme alt om. Hvorefter hun snakkede om noget med finanstilsynet.

    Hvad skal jeg gøre?
    På forhånd tak for hjælpen
    Vh Bowler

    #216880
    HammerenForfatter

    Hvorfor er det at du ik nævner beløbet?
    Snak med din sagsbehandler om det !

    #216882
    AnonymForfatter

    Hej Hammeren,

    Beløbet er ca. 40.000,-
    Sagsbehandler? sådan en har jeg ikke???

    Vh

    #216886
    HammerenForfatter

    Hvorfor nævner du ikke beløbet i første indlæg?
    Hvorfor svarer du ikke på mit simple spørgsmål i dit næste svar ?
    Hvad skulle du bruge pengene på?

    3 nye spørgsmål ! Prøv og læs dem og svar på dem . Du må gerne læse hvert enkelt spørgsmål flere gange.

    #216888
    OpgaveForfatter

    Hej Bowler12.

    1. Hvorfor betaler du i kontanter? Kan du ikke overføre pengene via netbank eller betale med dit kort.

    2. Ja din bank er faktisk forpligtet til at spørge ind til formålet og evt. få dokumentation for dit bilkøb, for at modvirke hvidvask, det er også med til at forebygge finansiering af terrorisme. (og hvad er problemet lige i at fremsende det til dem?).

    3. Med din afvisende attitude/afvisning over for banken, skal du forvente at din bank indberetter dig med mistanke om hvidvask af penge.

    Se evt. mere via dette link:https://www.danskebank.com/da-dk/om-os/Corporate-Governance/kontroller/Pages/Hvidvask.aspx

    #216894
    AnonymForfatter

    Til Opgave; Tak for dit svar, det giver god mening.
    1. Jeg betalte i kontanter, da jeg best kan lide at handle brugt (fra på dba.dk på den måde).
    2. OK
    3. Det må jeg så leve med. Da jeg ikke har gjort noget forkert, har jeg ikke noget at frygte 🙂

    Til Hammeren; Fuck dig din nysgerrige BITCH!
    Få dig et liv…. eller et job i finanstilsynet, latterlige kuglestøder.

    #216896
    AnonymForfatter

    Til Hammeren;

    PS. Jeg kan ikke editere mit indlæg. Jeg glemte ARROGANT, men du kan jo selv sætte det ind hvor du mener det passer!

    #216898
    testForfatter

    hvad er værdien for dig i at nægte banken en kopi af kvitteringen?

    Det bliver nu en konkret vurdering af din sag om du bliver tvunget til at udlevere den elle ej.

    #216902
    MichaelForfatter

    Lidt spøjst at Opgave nævner, at banken kræver dokumentation for at undgå hvidvask. Sagen er jo bare, at når pengene står på kontoen så ER de “hvide" uanset de så måtte være vasket på ét eller andet tidspunkt. Bankens ansvar er derimod, at sikre at penge ikke forsøges vasket hvide i det øjeblik de overføres TIL kontoen – ikke FRA.

    Terror derimod kan jo fint finansieres med kontanter og i såfald er banken forpligtet til at indberette dette hvis de har mistanke i den retning.

    Hvis trådstarter ikke har noget at skjule kan jeg ikke se hvorfor han ikke blot fremlægger tingene som de er. Det er da så absolut det bedste for alle parter.

    #216904
    HammerenForfatter

    Jeg forstår heller drengens genstridighed.
    Samtidig er det svært at gennemskue intentionerne.
    Men de bliver nok vekslet tilbage når dengse får brug for banken

    #216912
    HalliHalloForfatter

    Nu er man røget i totterne på hinanden igen herinde, ikke noget nyt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.