Hvad betaler man i skat af overarbejde.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #216390
    peter holm larsenForfatter

    Hej thsv ,

    Mit indlæg var ment som ren spøg 🙂 men at du skrev 56,4 % og linket viste 56,45 % – for blot at udstille at relevansen af om marginalskatten er 54,4 % eller 56,45% er lige fedt i praksis. Ligesom det om tinglysningsafgiften er beregnet som et skøn på 18313 kr. og faktuelt er 18.600 kr. ved beregning af økonomien på et 2 mio kr lån.

    Og ja tinglysningsafgigt opgøres også i hele 100 kr. afrundt op til nærmeste 100 kr. Var derfor jeg jokede med også at runde op “på fynsk" 🙂

    Iøvrigt kan man diskutere om man bør anvende en gennemsnits marginalskat eller en median marginalskat som er 56,45053%.

    Trådstarter spørger vel ikke direkte til et gennemsnit af alle borgere – så median kan jo der være lige så godt svar.

    Men mit indlæg tidligere var alene for at afspejle at debatten kan køres ud på et sidespor ved at gå i detaljen med decimaler 🙂

    Havde håbet min ironi var blevet opfattet som ironi.

    #216392
    peter holm larsenForfatter

    Inden nogen kloger sig på gennemsnit og median vil jeg lige foregribe debatten.

    4 elever går til eksamen. De 3 første har fået karaktererne 7, 10 og 7.

    Den 4 spørger nu – hvis det går mig lige så godt som de 3 første hvad får jeg så i karakter.

    7 som er medianen eller 8 som er gennemsnittet?

    Som forudsætning skal siges at eleverne bedømmes efter 12-skalaen.

    Er det gennemsnit eller media der er det rigtige svar?

    (Og dette indlæg har ingen relevans for trådstarter – indrømmer jeg 100,00000000000000000% er min formodning)

    #216394
    peter holm larsenForfatter

    … Og til Test – jeg forstår godt din pointe med 70% .

    Og iøvrigt er ren fokus på marginalskatten heller ikke altid nok – da en række tilskud fx børnepengene også nedtrappes når indkomsten stiger – og der er trods alt en del af os der må tåle en derved reelt væsentlig højere “marginalskat".

    #216410
    kodenForfatter

    tak PHL.

    jeg er opmærksom på bl.a. børnepenge.
    Vores bliver nedsat en anelse, men ikke meget..

    Det var kun for at få styr på marginalskatte % sådan ca.

    #216444
    peter holm larsenForfatter

    Super var blot for at sikre du var op opmærksom på det – da jeg ku se du måske ville komme tæt på grænsen hvor børnepengene begyndte at blive nedsat.

    Håber du ku bruge indlæggene – selv om vi ko ud af et sidespor – og håber du fattede min ironi til Thsv s indlæg 🙂 om decimaler 🙂

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.