Lånte penge sat i en Børneopsparing

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94996
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står i en situation at min far døde for en uge siden. Vi børn har så i forbindelse med dette skulle gennemgå en masse bank papir og hvad der nu ellers var gemt i skuffer. Min far og mor må siges at have været meget uansvarlig når det kommer til økonomi, da vi har fundet en uhyggelig mange lån og gæld som er blevet taget igennem årene. sagen er så at min mor er begyndt at blive dement og derfor ikke kan huske noget som helst af ALLE disse lån.

    Dette er så blevet os børns hovedpine. Vi har så fundet ud af at de har taget en masse hurtig lån og tom to kassekreditter, som er blevet sat ind i en børneopsparing til et barnebarn.

    Min spørgsmål er så om vi kan tage disse penge og få ført tilbage til de retmæssige kreditor, da det er lånte penge. Jeg vil gerne have min gamle mor slipper for at betale på disse lån, ved at de bliver ført tilbage, til at betale lån tilbage. og hun kan nyde de sidste år i fred og ro, men også os andre.

    Mvh

    Martin

    #216176
    MichaelForfatter

    En børneopsparing er fuldstændig låst indtil udløb så svaret er nej – det kan ikke lade sig gøre. Juridisk er pengene ikke længere dine forældres, men tilhører det barn som opsparingen er oprettet til.

    #216218
    HalliHalloForfatter

    Prøv og tal med skifteretten om det, når du bliver kaldt derned.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.