Hvordan bruger jeg mit Mastercard Debit kort fra Sydafrika

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94988
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har netop været i Sydafrika og købte et smykke med hjem. Når man bringer varer ud af Sydafrika kan man få moms retur ved fremvisning af varen i lufthavnens momskontor.

    Det gjorde jeg og fik et Mastercard “Currency card", hvor beløbet står på. Derudover er der påtrækt Mastercards ikon samt “Tax Refund".

    Mit problem er nu, hjemme i DK, at jeg ikke ved hvordan man bruger dette Mastercard og hvor man kan bruge det. Min bank anede ikke hvordan det fungerede og deres system kan ikke læse kortet.

    Er der nogen der kender noget til et sådan kort?

    Hilsner
    Mreren32

    #216028
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor har du ikke fået sat beløbet ind på dit eget Master- eller Visakort?

    Har du prøvet at betale i forretninger med kortet?

    I øvrigt går jeg ud fra, at det virker som alle andre betalingskort, men der nok sket en fejl i Sydafrika, f.eks kan det være at det ikke er blevet aktiveret rigtigt eller lignende.

    Tag telefonen og ring til der Tax refunding Office, så er der nok en løsning på problemet.

    #216086
    testForfatter
    #216116
    HalliHalloForfatter

    Mreren: Har du fundet ud af hvorfor dit kort ikke er aktiveret?

    Og mon ikke spørgeren selv har “googlet" spørgsmålet selv inden han stillede det eller tager jeg fejl?

    #216132
    AnonymForfatter

    Tak for svar.

    1. Man får udleveret kortet i lufthavnen i Sydafrika så man kan ikke få det på eget visa
    2. Jeg har været i Danske Bank men de aner intet om dette kort og kan ikke se balancen
    3. Kan via ATM og pin kode komme ind på kortet men ikke hæve noget da automaten ikke “kan udbetale til dette kort" selvom kortet viser at der er op til 2000 DKK på det
    4. I dag ringer jeg til Tax Refunds i Sydafrika

    #216134
    AnonymForfatter

    Hej

    Min ex og jeg har efter 7 lange år endelig fået solgt vores fælles hus, bare alene det er en stor ting.

    Salget giver os tilsammen et underskud på 160.000.- fælles, vi er enige om at dele dette med 50 / 50.

    Banken siger nu at det lån der skal til for at dække gælden skal være “solidarisk" hvilket jeg ikke kan forstå, kan banken det. ??

    Er der nogle derude der ved mere om det en jeg, vil jeg meget gerne høre om det.

    Min ex og jeg er helt enig i at gælden skal deles ligeligt til hver part som en selvstændig enhed og uafhængigt af hinanden

    #216136
    testForfatter

    Ja det kan banken . I hæfter begge for boliglånet ikk ?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.