Har nogen erfaringer med at kunne optage et realkreditlån til ny bolig og samtidig eje en ejerlejlighed som udlejes?

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #216040
    gebyrjagtenForfatter

    MHT til HANDELSBANKEN er svaret jo ikke længere væk end telefonen for man kan bare ringe og høre og deres lån skal stemples og tinglyses eller ej eller om et tilsvarende beløb ligger implicit i lånerenten. For mig at se at deres lånerente konkurrencedygtig med realkreditten med en stiftelsesprovision på 7500 kr men ok for store lån.

    #216058
    HalliHalloForfatter

    Nå, så “gebyrjagten" skal ud og købe 3 lejligheder til udlejning, hvorfor ikke store 3 udlejningsejendomme?

    Måske du kan få gode erfaringer fra Peter Holm Larsen……..

    #216060
    gebyrjagtenForfatter

    fordi store ejendomme kan jeg ikke overskue og dertil er min kapital sikkert for lille, men jeg har HAR faktisk fået det foreslået at en bank, men takkede nej tak, men ideen er fin, for hvis det er ok med 3 lejligheden – hvorfor så ikke flere. Men mit svar er at hvis det går pyramide i det + ny finanskrise – så sidder jeg med håret i postkassen. Derfor kun et lille projekt.

    Men det er kreativt tænkt, tak for det

    #216068
    peter holm larsenForfatter

    Hallihallo,

    Det er helt fair og ærligt at indrømme der er noget man ikke kan forstå eller har forstand på – og er langt bedre at indrømme det end at lade som om man ved noget, når man er uvidende.

    Stort plus til din indrømmelse.

    #216070
    peter holm larsenForfatter

    Vil lige tilføje til spørger – at man skal være helt opmærksom på at udlejning af fastejendom anskaffet alene til udlejning kan medføre særlige rettigheder for lejer f.x mht ret til at bytte lejemål, huslejeregulering.

    Hvis du skal ud og købe flere ejendomme vil jeg ikke råde dig til selv at side med at udarbejde med et oplæg for køb af ejendomme som du beskriver. Der er mange væsentlig flere vigtige forhold du “gebyrjagten" de er mindst lige så væsentlige.

    Prøv at kontakte en faglig dygtig rådgiver.

    Men vigtigt aldrig at investere mere end man kan tåle at tabe 🙂

    #216122
    HalliHalloForfatter

    Holm Larsen, jeg har skam forstand på det, men har ingen interesse i at være “bolighaj", dvs. leje ud og dermed tjene penge på andres bolignød. Aldrig i livet!

    Du ejer 3 ejendomme og spørgeren er også ved at erhverve sig 3-4 ejendomme, så jeg er meget imponeret af jer, men ingenlunde misundelig.

    #216130
    gebyrjagtenForfatter

    Jeg kan ikke se noget odiøst i at tjene penge via andre, Det samme gør ALDI, IRMA, SILVAN, SAS og BMW og alle taxaerne og og selv boligselskaberne, KAB, AAB osv,

    Personlig er jeg tilfreds med at det alene løber rundt, således at prisstigninger giver gevinsten på fast ejensom. således af en lejlighed til fx 3 mio er 6 mio værd om fx 10-15 år.

    Hvorfor skulle det forkert eller moralsk forkert at tjene penge på andres bolig, når det er ok når det er mad, transport, bil, medicin, rejser og mad?

    Jeg ved ikke hvad du mener med bolighaj. Det er negativt ladet- Der er tale om reel udlejning ligesom KAB med fortjeneste for øje af vedligeholdte lejligheder med rettigheder for lejere svarende til standard-lejekontrakter.

    Jeg kan fortælle HHalo at det ikke handler om at tjene på lejer, da det ikke kan lade sig gøre men derimod at tjene på almindelig prisstigninger i samfundet.

    Det er stort set ikke muligt at finansiere en lejlighed og leje ud med fortjeneste, men at det går ligeop kan faktisk lade sig gøre og dette ‘går lige op’ er OK, da en ejendom er langt mere værd fx når jeg pensioneres.

    #216138
    testForfatter

    Et er forstand noget andet er hvordan man bruger den

    #216156
    gebyrjagtenForfatter

    Det er godt du siger det, men jeg tror det med byttelejligheder gælder for kontrakter over 2 år ligesom med særlige rettigheder, men jeg vil undersøge det, men jeg kan forlække at de lejligheder har har fået øje på er fra 2012 i København og dermed er der intet huslejenævn. Og selvom jeg skulle få 12000+ i husleje er det normalt for nye moderne lejligheder (HHALO) og pointen er at købe fx til 3 mio og leje det ud og lade det rundt i sig selv. Om 10-20 år eller senere er ejendommen måske 6 mio værd og således er der en relativ stor gevinst for relativt lidt arbejde. Det er selvfølgelig skattepligt undervejes og ved salg men 3 lejligheder på 3 mio, der købes for 9 mio og sælges for 18 mio om fx 10-20 år er stadig 9 mio skattepligtige kroner og det er til at føle på.

    Om priserne på lejligheder falder undervejs i 3 år fx ligesom 2007-2010 er urelevant, sålænge ejendommene stiger som det plejer på den lange bane.

    Hvis dette er ‘bolighaj’ så er alle ejendomsselskaber, der bygger, køber og lejer ud – bolighajer.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.