Hvilken bank skal jeg vælge?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87546
    AnonymForfatter

    Hej

    Efter jeg har solgt min lejlighed, er min situation som følger:

    Jeg skylder ingenting nogle steder.

    Jeg har ikke brug for personlig rådgivning i en bank idet jeg kan klare ALLE mine banksager over nettet.

    Det er først om nogle år når jeg vil købe hus at rådgivning kan komme på tale.

    Jeg er ikke villig til at investere mine penge hvor der er nogen form for risiko.

    Hvilken bank kan jeg med fordel vælge.

    Min nuværende bank Lån og Spar, kunne give mig 3,55% i rente med binding i 5 mdr.

    Jeg er heller ikke interesseret i binding. Dvs Danske Banks lovning om 4% i rente på ingen måde har min interesse.

    mvh
    Rune

    #110280
    AnonymForfatter

    “Ikke nogen form for risiko". “ikke interesseret i binding."
    Dem synes jeg lige du skal modificere. Der er risiko ved alt, men du vil bare have en lav risiko.

    Du har jo gode muligheder for at ‘shoppe rundt’. Gider du have mere end en bank? Ud fra dine behov lyder en opsparingskonto i Northern Rock + en ‘Alt-i-eet’ til PBS og dankort hos Skandiabanken som en OK kombination. Men husk – der er en meget lille teoretisk risiko for at banken krakker. Den risiko kan du reducere væsentligt (til meget meget lille) ved højst at have 300.000 i hver bank. Men det er nok ikke det du mener. Når du nu ikke mener det du siger, så skulle du måske overveje at købe en kort dansk obligation med henblik på at beholde den til udløb.

    #110292
    AnonymForfatter

    Hej morfar.
    Der er ingen binding i Danske Banks 4% konto.
    Man kan frit hæve.

    #110298
    AnonymForfatter

    Jeg mener det jeg skriver.

    Jeg vil ikke binde min penge på nogen måde og jeg vil ikke sætte mine penge i noget der kan risikere at gå den forkerte vej. Bortset fra bankkrak selvfølgelig.

    Jeg har hermed sendt ansøgning til Northern Rock og sætter 300.000 ind der.

    Jeg beholder nok min gamle bank, så jeg slipper for bøvl med nyt visa/dankort, samt nyt lønkontonummer osv.

    Men min resterende opsparing skal jeg stadig have fundet et sted at placere.

    #110300
    AnonymForfatter

    Højeste indskud er 250.000 kr.

    Efter i morgen (280207) kan jeg ikke sætte penge ind.

    Vilkårene gælder kun 1 år – dvs de nok ændrer det hele til den tid 🙂

    #110302
    AnonymForfatter

    Ja, der står i betingelserne, hvad de ændrer det til om et år, en almindelig Danske Privat konto. Der er da et helt år til!

    Jeg overvejer selv Northern Rock, men sålænge renten kun er 0,25% over Danske Bank, så blir jeg der lidt endnu (Har noget at gøre med jeg godt kan lide fysiske banker.)

    Du har travlt, hvis du skal nå det inden 1. marts.

    #110304
    AnonymForfatter

    Hej morfar,
    Hvis dun “kun" vil have 300000 kr. stående i Northern Rock og for den slags skyld andre pengeinstitutter kunne du evt. se på en Jammerbugt konto i EBH bank. De forhøjer renten til 4,25 % fra 1. marts har jeg set på deres hjemmeside.
    Jeg har selv sat penge i Northern Rock og har noget stående i EBH bank

    #110306
    AnonymForfatter

    morfar skrev at han ikke ville løbe ‘nogen form for risiko’ – det er jo hysterisk og umuligt, men jeg tog det med de 300.000 op, netop for at vise ham konsekvensen af ‘hysterisk risiko-minimering’. Nu vil han tilsyneladende godt tage risikoen for bankkrak (hvilket både regeringen og bankverdenen vil forhindre sker). Fornuftigt nok. Så er der ikke længere grund til at begrænse sig til 300.000 pr bank.

    #110310
    AnonymForfatter

    Hvis du ser bankkrak som en risikofaktor, så skal man jo også ta risikoen for at få en meteor i hovedet eller blive ramt af et lyn med! Jeg må hellere skynde mig at bruge alle pengene på ludere og sprut så!!!!

    Og jo, der er en grund til at holde sig til 300k i Northern Rock – det er hvad de kan garantere mig vil blive tilbagebetalt i tilfælde af krak.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.