Penge med hjem fra Thailand.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #215672
    testForfatter

    der må jeg gentage at det bør du spørge en bank, skat eller en formue rådgiver om. Som jeg læser de link jeg har lagt kan skat konfiskere hele beløbet hvis du f.eks. indføre det uden at oplyse det. Overføres det fra en bank til en anden vi jeg mene at det er banke der skal lave “papir" arbejdet men hvis du kikker i det link der var kan du selv se blanketten og forklaringen til den.

    Hvilken dokumentation din far har og hvad skat vil forlange ved jeg ikke.

    Jeg kunne måske også spørge dig om hvad forventer at få et svar ud fra de oplysninger du giver fra en anonym person i et debat forum du kan bruge til noget seriøst?

    jeg mener ud fra de link du kan se neden for og almindelig sund fornuft at der må være tale om to sæt af spørgsmål.
    1. Skattepligt i Thiland henholdsvis Danmark
    2. Indførsel og udførsel fra henholdsvis Danmark og Thailand.

    Hvis de 200kkr stammer fra et hus salg af et hus man har boet i i danmark burde de ikke bliver skattepligtige i DK ved at ha været en tur i thailand.

    I forhold til indførsel i dk må det være hvidvaskningsloven der skal overholdes. Ryger han ind i den og et gør han d.v.s at skat ikke mener at dokumentation er god nok en stor bøde eller hele beløbet der ryger.

    https://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/Har-din-kunde-rent-mel-i-posen-.aspx

    Hvordan reglerne er i thailand ved jeg intet om og min vide om reglerne i danmark begrænser sig til de link du kan se neden for. Jeg ved at mange lande har regler for ind og udførsel af værdier og valuta. Tidlige skulle man sågar ha serienummeret på sin pc skrevet ned når man krydsede nogen grænser.

    #215674
    testForfatter

    ps det jeg mener med at han “ryger ind i" er at loven kommer til at omfattende denne transaktion.

    #215676
    £££££Forfatter

    Hej Test,

    Endnu engang tak for info.

    Han må vende det med hans bank. Jeg kan ikke se at det er et problem at man er anonym, alle her er næsten anonyme. Inkl dig selv 🙂

    Endnu engang tak for svar.

    #215682
    NultopskatForfatter

    For at skære det ud i pap, det er ikke overførslen, der er skattepligtig, det er fortjenesten, der måske kan være skattepligtig.
    Altså såfremt de nævnte 200.000 stammer fra et hussalg hvor din far selv har boet er det jvnf. parcelhusreglen skattefrit i DK.
    Jeg kender ikke regler i Thailand.

    Det vil sige, din far kan bruge banken til at overføre og du kan være ganske rolig banken skal nok sørge for at oplyse de respektive myndigheder.

    #215720
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan ikke se nogen problemer overhovedet medmindre manden ikke har oplyst myndighederne i Danmark, at han har ejet et hus i Thailand, da man jo så ligesom er pligtig til at betale ejendomsværdiskat.

    Selv hvis manden har “glemt" at indberette huskøbet, så er beløbet så lille, at det formentlig aldrig bliver opdaget.

    #215874
    peter holm larsenForfatter

    Har fuldt debatten fra sidelinjen for at se hvor langt man kan komme med dårlige råd.

    Hvis I er i tvivl så er løsningen lige for 72221818 er nummeret til SKAT – der kan du helt uforpligtende og anonymt få en kvaluficeret råd – SKAT er faktisk en fornuftig sparingspartner de fleste gange.

    #215912
    HalliHalloForfatter

    Peter Holm Larsen, hvis du anser rådene, der er givet, så burde du jo lige selv afsluttet tråden med det helt rette
    svar.

    Jeg tror dog du er helt galt afmarcheret, når du skriver at Skat står til rådighed helt uforpligtende og anonymt med
    kvalificerede råd. Skal man have et endegyldigt svar på et spørgsmål, hvis man vil være 100% sikker, så koster det i øvrigt et gebyr.

    #215934
    HalliHalloForfatter

    Der skulle også have stået “for forkerte" i første linie, men man kan nok forstå det alligevel med lidt god vilje.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.