lånetilbud fra banken (Bil)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94937
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Har skrevet lidt med min bank da jeg ønsker at låne 100.000 til en nyere brugt bil.
    Til det er hun kommet med nedenstående tilbud, men er lidt i tvivl om det er “billigt" og fornuftigt nok.

    Vi har selv de 20% (20.000) til udbetalingen.

    Billån – hovedstol 88.500 kr.
    Omkostninger til Banken samt tinglysning i alt 8.500 kr.
    Var. rente 1,75 %
    Løbetid 7 år (84 ydelser)
    Månedlig ydelse 1150 kr.

    Grunden til at jeg spørger er om det bedre kan betale sig at låne direkte hos forhandleren eller om dette er ok billigt.
    Vi vil helst holde vores lån samlet et sted (Andel og bil) men hvis ovenstående er for dyrt er det måske ikke så smart.

    Min egen udregning fortæller mig at for at låne de 80.000,- kommer vi ialt over hele perioden til at betale 96600,-
    Er det korrekt beregnet?

    Beklager hvis spørgsmål måske virker lidt dumt, men er squ ikke hel skarp på området 🙂

    Pft.
    Gicls

    #215252
    thsvForfatter

    8.500 kr i omk. er lidt til den høje side, men til gengæld er renten meget lav.
    http://www.mybanker.dk/sammenlign/billaan/
    Du kan selv indsætte tal og se at få banker er en smule billigere.
    Hvis bilen er årgang 2014-15 er DiBa faktisk en smule billigere da rentefradraget er mere værd.
    Vi snakker dog kun om 180 kr på de 7 år i alt.
    Den oplyste rente og restgæld giver for øvrigt kun en mdl. ydelse på 1.120 kr, så du bør helt klart checke om der et opkrævelsesgebyr hver måned (på 30 kr).

    Hos Nordea vil lånet kun koste 5.060 kr i oprettelsesgebyr, men med rente på 3,95% bliver det lidt dyrere.
    Deres lån er dog kredit, så indestående forrentes med de samme 3,95%, hviket let kan flytte regnestykket i Nordeas retning.
    Kræver dog at man er fordel+ kunde.

    #215878
    peter holm larsenForfatter

    Lyder for mig også som en meget billig rente og et lidt dyrt gebyr – men samlet lyder det ikke helt galt 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.