Lønkonto med positiv indlånsrente?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #94934
    ahkForfatter

    Efter at BRF Kredit blev til Finansnetbanken har jeg haft behov for at skifte bank, så jeg kan få noget rente. Har I mon nogle tips til en god lønkonto med få gebyrer og positiv indlånsrente?

    #215196
    AnonymForfatter

    Se på Mybanker under “Sammenlign priser" (vælg f.eks. Lønkonto).

    #215218
    thsvForfatter

    Basisbank giver 0,4% og Coop bank 0,25%, som det også fremgår af oversigten.

    Er dog typisk begrænset hvor meget man har stående på lønkontoen, f.eks. ved 10.000 kr i gn.snit er det maksmalt 40 kr i rente årligt.

    #215224
    ahkForfatter

    Tak for jeres svar! Jeg skal lige have en snak med LSB senere på ugen, idet de giver 5% op til 50.000 kr på visse betingelser. Hvis det ikke bliver LSB, bliver min nye bank Basisbank.

    #215226
    HalliHalloForfatter

    ahk, med 225 indlæg og så et spørgsmål, der har været stillet gud ved hvor mange gange, ja så korser man sig sgu da lidt.

    PS: Hele Mybankers idé er jo netop bygget op på at man selv kan finde den billigste bank eller realkreditinstitut, men håber trods alt du har fået den fornødne hjælp.

    Spørg nu ikke om et par dage om LSB kan kræve at dit får alle dine konti for at give dig 5% for de første 50.000 kr., for det kan de godt, og det er der også spurgt om mange gange før.

    #215228
    ahkForfatter

    Rolig nu! Jeg har ofte fået tips her på debatten (selvom jeg har været fraværende i flere år) som ikke har figureret i MB’s oversigter. Et aktuelt eksempel er netop LSB, idet det kun er på særlige vilkår. Så der er en grund til at det ikke optræder, men dersom man falder ind under tilbudet, er det – muligvis – et godt et.

    #215232
    HalliHalloForfatter

    De særlige vilkår vist blot at man skal være medlem af visse akademiske fagforbund, f.eks DJØF eller forbrugsforeningen af 1886 samt sidst men ikke mindst være helkunde.

    #215242
    ahkForfatter

    Ja, det er noget i den stil. Jeg er selv medlem af GL og kan derfor komme i betragtning.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.