Lån og Spar Bank -kunde som også gerne vil være Nordnet-kunde?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94882
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har samlet mine konti og privatøkonomi, inc. lønkonto hos Lån og Spar Bank, bla. fordi jeg så kan få 5% i rente på min lønkonto på de første 50.000 kr.
    Jeg overvejer at oprette et depot så jeg kan investere i aktier, dog er det billigere at gøre i Nordnet. Er der nogle der ved hvordan Lån og Spar Bank evt. vil forholde sig hvis jeg gør det? Jeg er bange for at de vil mene det er et brud på den “eksklusive" aftale de har med mig om at jeg skal have flyttet hele min privatøkonomi til dem. Og eventuelt vil jeg miste retten til de 5% i rente.
    Er det nogle her i debatten der kender noget til dette emne, som evt. selv har stået i samme situation?

    Kim

    #214460
    MichaelForfatter

    Jeg har ikke selv stået i den situation, men iflg. hjemmesiden er aftalen jo klar:

    “For at få den høje rente skal du være medlem af en af de organisationer som Lån & Spar samarbejder med, have afsluttet din uddannelse – og du skal samle hele din privatøkonomi hos Lån & Spar. "

    Evt. nye realkreditlån eller låneomlægninger skal også formidles gennem LSB.

    Du må jo så vurdere om de maksimale 2500 kr du får i rente før skat kan opveje en evt. ekstra omkostning til et depot i LSB.

    #214462
    AnonymForfatter

    Depotgebyr hos Lån og Spar er 200 kr årligt, så de ekstra renter i forhold til andre bankers lønkonti er en del højere end depotgebyret. Men jeg spekulerer mere på om Lån og Spar vitterligt kan forhindre mig i at bruge andre banker, om det er lovligt, og hvordan de overhovedet kan finde ud af det; har bankerne et centralt register hvor oplysninger om kunder udveksles?

    #214464
    testForfatter

    De kan bede om de årsopgørelse fra skat.

    #214466
    MichaelForfatter

    Selvfølgelig kan LSB ikke forhindre dig i at oprette et depot andetsteds, men de kan ændre dine rentevilkår så du får bankens standardrenter som vist er tæt på 0.

    #214600
    HalliHalloForfatter

    Hej Kim Pedersen,

    hvorfor spørger du ikke bare i banken om du må oprette et depot i en anden bank?

    Og hvorfor skulle det ikke være lovligt at kræve at kunden skal være “helkunde" for at få favorable vilkår?

    Man kan jo, som regel, ikke få både i pose og i sæk, vel?

    #215276
    AnonymForfatter

    Jeg er kunde i LSB og har konto hos nordnet. Jeg får stadig 5% på min lønkonto.

    #215320
    HalliHalloForfatter

    Til lykke med det min ven!

    Har du personligt fået tilladelse til det eller bare noget du har gjort uden at spørge. Er jo nok vigtigt at få på plads.

    Har du ikke spurgt, så kan det jo sagtens være, at de finder ud af det senere, når de af og til anmoder om at se en selvangivelse.

    Lad os venligst høre fra herinde “Horup".

    #215334
    AnonymForfatter

    De er klar over at jeg har en konto hos Nordnet. Det har jeg ikke forsøgt at skjule for dem.

    #401071
    SerzieForfatter

    Hej med jer,

    Jeg er selv kunde hos LSB med alle de frynsegoder det indebærer. Fuldstændig rigtigt at man skal samle hele sin økonomi derhenne for at få de 5% på lønkontoen. Jeg åbnede også en konto i Nordnet for ikke så længe siden og overførte en sum penge til at investere. Her i sidste uge, var jeg henne og snakke med min rådgiver om noget andet, hvor jeg så spurgte direkte til sagen. Min rådgiver svarede at få at få lov til de 5% sku jeg udføre mine investeringer igennem LSB. Her skal man også have i mente at jeg stadigvæk kan være kunde hos LSB samtidig med at jeg investere igennem Nordnet. Dog uden frynsegoderne som det indebærer at man samle hele sin formue hos LSB. Jeg tror at de er til at tale med og muligvis kan se igennem fingrene i nogle tilfælde. Men hvis man foreksempel har 100kr i LSB konti og 900kr investeret igennem Nornet har man ikke ligefrem samlet sin formue i LSB. I så tilfælde er det sandsynligt, at hvis/ når de opdager det, at ens rådgiver lige giver et hint om at man lige skal vurdere hvad det er egentlig vil. Personligt synes at jeg det er hel fair af LSB at påminde en om at man har trådt en smule ved siden af aftalen. :)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.