Kan vi klage over kundechef bankrådgiver

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Janni HansenForfatter
    Indlæg
  • #94875
    Janni HansenForfatter

    Vi har været ved at omlægge realkreditlån, men synes vi har fået en rigtig dårlig oplevelse/behandling af vores bankrådgiver.
    Vi skulle have vurderet vores hus, men måtte rykke banken for svar flere gange, for at få svar på vurderingen. Da vi kommer ned i banken for at snakke om omlægning af lånet var vores hus lige pludselig ikke vurderet højt nok. (Det var blevet vurderet til det som vores bankrådgiver i første omgang sagde var nødvendigt) Hun bruger så nogle dage på at snakke med vurderingsmanden, som går med til at hæve vurderingen. Vores bankrådgiver sender så papirrene ind, men laver en fejl, som hun først opdager da jeg rykker hende for svar. Hun må derfor sende papirrene ind igen, men på dette tidspunkt er vi kommet på sæt på opsigelsesfristen, at hun bliver nødt til at maile papirene til os, og vi måtte så faxe opsigelsen tilbage til hende. Vi nåede ikke at underskive et nyt tilbud, og nu er kursen på et 2% lån jo faldet rigtig meget.

    Hvordan er vi stillet? Kan vi stille hende til ansvar for det kurstab vi står til at få? Eller kan vi i sidste ende annullere opsigelsen?

    På forhånd tak

    #214376
    MichaelForfatter

    Altså, I har jo ikke underskrevet noget nyt tilbud endnu så hvilket kurstab taler du egentlig om? Der er andre lån at vælge i mellem.

    #214382
    Janni HansenForfatter

    Vi vil gerne have et lån med fast rente. Selv hvis vi får et 2,5 % lån er kursen dårligere end da vi var klar til at underskrive et 2% lån.

    #214384
    HammerenForfatter

    Alle kurser ændrer sig hver evig eneste dag.
    Tror i bankfolkene skal dække alle de dage hvor kurserne har ændret sig!?!

    #214396
    peter holm larsenForfatter

    Hvorfor gik i ikke igang med låneomlægningen en måned tidligere end i gjorde. Det er da lidt dumt at vente med at gå i gang til lige før renterne begynder at stige.

    I kunne jo være startet 3 måneder tidligere – så havde i ikke stået i den situation.

    Så bebrejd ikke andre hvis den rigtige at bebrejde er dig selv 🙂

    #214400
    Janni HansenForfatter

    Nu er jeg ikke så erfaren i bankverdenen, men kan forstå på jeres svar at der er helt normalt at det skal tage 2 måneder for banken at lave dokumenter klar til at omlægge lån.
    Så kan jeg godt se vi ikke har noget at komme efter.
    Tak for jeres svar og god weekend

    #214404
    testForfatter

    Det bare normalt ikke være ansvarspådragende for en tilbudsgiver at være længe om at lave tilbud. Men jo de gange jeg har langt om har det ikke taget to måneder.

    #214412
    peter holm larsenForfatter

    Jeg har selv eksempler på det har taget fra under 5 minutter til lidt over en måned at gennemføre en låneomlægning.

    2 måneder er som test skriver nok i den længe ende – men ja det er ikke ansvarspådragende at være længe om at give tilbud – ja faktisk kunne de helt nægte at lave tilbud sådan helt teoretisk.

    Men prøv at kig hvor mange der mærkeligt nok klager om den lange sagsbehandlingstid med henvisning til de har lidt kurstab – havde kurserne steget som de har gjort i lang tid – klagede ingen over den lange sagsbehandlingstid 🙂

    Men nej vil næsten garantere – der er absolut intet at komme efter juridisk.

    #214442
    HalliHalloForfatter

    Tilsvarende er fornyligt også stillet, men om der er noget at komme efter kan ingen sige, men skriv til banken og bed dem redegøre for sagen.

    Godt råd: Følg altid selv op på en igangværende sag, både pr. mail og telefonkontakt.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.