Er det muligt at lave en automatisk overførsler ved en indbetaling?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94862
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er selvstændig og får derfor løbende indbetalinger på min erhvervskonto. Sådan som det er nu, så går jeg hver gang manuelt ind og fordeler det indbetalte beløb på forskellige konti. Sådan at en procentdel bliver sat til side til skatter, en procentdel til løn og en sidste procentdel bliver i firmaet.

    Det virker meget oldnordisk, at gøre det manuelt. Jeg har derfor ledt efter en mulighed for, at opsætte en “regel" for indbetalinger på min erhvervskonto. Sådan at den selv kan splitte indbetalinger op, men indtil videre uden held.

    Er der nogen som kender til en bank, som tilbyder ovenstående eller som har et andet godt forslag?

    MVH
    Bjørn

    #214216
    AnonymForfatter

    Danske Bank har noget de kalder “Fast kontooverførsel" som du selv kan sætte op via netbanken.

    Det er muligt at definere helt præcist hvornår et bestemt beløb skal overføres. F.eks. sidste bank dag hver måned.

    Tror ikke det er muligt at lave en automatisk overførsel ud fra et ukendt beløb der dukker op hver måned.

    /Thomas

    #214222
    HalliHalloForfatter

    Kære Bjørn Fridal

    Har du ikke en revisor, der kan hjælpe dig lidt bogføring, skat osv.?

    Men hvis hver enkelt indbetaling skal deles op på forskellige bankkonti, så bliver det først rigtigt uoverskueligt, så mon ikke du blot kan gøre det manuelt en gang måneden.

    TS1977:

    Enhver bank tilbyder da “fast kontooverførsel", altså ikke kun Danske Bank, bare dette til orientering.

    #214276
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jo jeg har en revisor. Det er for min egen skyld sådan, at jeg kan få et bedre overblik.

    Men det bliver nok et økonomi system, som må give det overblik.

    MVH
    Bjørn

    #214306
    peter holm larsenForfatter

    Tror også du vil miste overblikket ved at lave betalinger for hver indbetaling.

    Vil også foreslå du gør det én gang om måneden.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.