Kassekredit på 100.000

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94858
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er 23 år, studerende, og aldrig haft lån i nogen bank. Skal oprette en kassekredit på 100.000 til et studieophold. Hvilken bank har den laveste årlige omkostning i procent (ÅOP)? Danske Banks er 8,2, men tænker der må være bedre tilbud derude? Nogen erfaringer?

    #214178
    MichaelForfatter

    Hvorfor ikke et SU-lån der er langt billigere?

    #214180
    AnonymForfatter

    Det har jeg også i sinde til de 4%, men det er 3000 kr. ekstra om måneden i SU, hvilket er langt fra nok. Skal have kassekreditten, så har du nogle bud?

    #214190
    HalliHalloForfatter

    Der er nok ikke andet for at du kontakter et par banker for at høre om de vil oprette en kassekredit til dig på 100.000 kr.

    Har du forsøgt at forhandle renten ned i Danske Bank. Hvis den tror på dig, så vil du nok kunne få den til 4-5% eller deromkring hos dem. Jeg ved det ikke, men er et forsøg værd før du tager fat i den næste bank og fremdeles.

    Held og lykke med det!

    #214196
    AnonymForfatter

    Var til rådgivermøde i Danske Bank i går for at forsøge at forhandle renten ned. De fastholder de 8,2%, primært pga. mit minimale engagement i banken og fordi jeg ikke rigtig kan stille nogen sikkerhed (er jo studerende).

    Ringede til ca. 8 andre banker i dag. Jyske Bank og Spar Nord vil lave den til 7%. Umiddelbart synes jeg ikke det er lavt nok til at skifte bank for det. Hvad synes I? Der er vel også omkostninger ved at skifte? Måske skulle jeg hellere bruge dette udspil fra de andre banker til at forhandle Danske Bank ned?

    #214204
    thsvForfatter

    Hvorfor spørger du herinde, hvis du reelt ikke er interesseret i tilbud med lavere rente?

    Ved 100.000 kr er det immervæk 1.200 kr du sparer i rente, eller 800 kr efter skat, hvis du har indkomst der skal beskattes.

    7% er en yderst fordelagtig rente på et usikret lån og skyldes uden tvivl kun din lave alder og at banken håber at du vil være kunde hos dem i mange år fremover.

    #214218
    testForfatter

    Dragonxd hvad er det du vil opnå? Hvis du spørgere danske bank igen er der vel tre mulighede ikke. Vil du gerne ha der eller fortrækker du af træffe din beslutning unden den information

    #214224
    HalliHalloForfatter

    DragonXD,

    vend venligst tilbage med svar, når du har haft fat i Danske Bank, for jeg er sikker på at de godt kan matche de 7%, du har indhentet andre steder, og de vil muligvis gå under, bare for at beholde dig som kunde.

    Danske Bank er i øvrigt en god bank for studerende og velhavere, da de så ikke skal betale kontogebyrer.

    For den normale lønmodtager med normal indkomst er den ikke længere interessant, men det har vi ligesom diskuteret herinde før.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.