Pensionsforum – Hvor?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87534
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har nydt at følge med her i debatten på mybanker. Desværre handler det jo kun om bankforretninger men ikke om pensionsordninger.

    Er der nogle på dette forum der kan hjælpe mig med at finde et “tilsvarende" forum for pensionsordninger?

    Jeg er primært interesseret i “Link"/Markedsrente-ordninger, og at få lavet pension med så lave omkostninger som muligt.

    På forhånd tak for hjælpen

    Mvh

    Michael

    #110112
    AnonymForfatter

    Ved det ikke. Mens du venter på kvalificeret til at svare, så kig på http://www.ftnet.dk/sw1114.asp og http://www.ftnet.dk/sw1115.asp

    #110172
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for tippet. Det er da ihvertfald en fin start. Jeg vil studere dem grundigt.

    Mvh

    Michael

    #110376
    RedaktionenForfatter

    Tak for jeres indlæg.

    Du kunne komme med nogle emner og lade det komme til debat her på siden.

    Så må vi se om der nogle der kan komme med et godt indlæg.

    Mybanker.dk synes også at det er et meget uoverskueligt område, men har desværre ikke fundet en god metode til at behandle dette emne.

    “Vi gør det vi er bedst til" og lader resten ligge:-)

    Mvh

    Mybanker.dk

    John Norden

    #110382
    AnonymForfatter

    Hej John

    Så må I bare blive gode til noget mere. 😉

    Spøg til side. Det er et udmærket forslag du kommer med, men det ville nu være rart at være med på en lytter, inden man selv begynder at stille spørgsmål. Pension (i måske endda endnu højere grad end bank) kræver en vis indsigt, og man vil jo nødigt stille de allermest basale spørgsmål.

    En anden fordel med et decideret pensionsforum er, at det så ER et pensionsforum, og at man derfor ikke konstant kommer med spørgsmål der vel egentlig er off-topic.

    Da der så nok ikke findes et sådant pensionsforum, vil jeg benytte mig af dit tilbud, men først efter jeg har sat mig (endnu mere) ind i min pension og dens virkemåde. Herefter vil der helt sikkert være en del spørgsmål.

    Med mit beskedne kendskab synes bankgebyrer og -renter at være rimeligt kortlagte og gennemskuelig. Ikke fra bankernes hånd (“naturligvis"), men via sites som f.eks. dette. Mht. pensionsgebyrer er vi imidlertid stadig “underlagt" pensionskassernes egne produktbeskrivelser og forretningsetik. Uden hjælp fra uvildige sites som MyBanker, er området mao. stadig et udstyrstykke i kryptiske gebyrer, usammenlignelige vilkår, generel uoverskuelighed og til tider misinformation.

    Det jeg foreløbigt kan konstatere med min beskedne viden, er, at det er meget kostbart at få forvaltet sin pension i de efterhånden populære link-ordninger. Jeg er selv interesseret i disse ordninger da jeg er overbevist om at de på sigt giver mest afkast, men jeg føler mig godt nok forvirret efter en måneds tid i Nordeas hænder. Ikke med aktiermarkederne som sådan (hvem forstår dem?! ;-)), men sandeligt også med de oplysninger de giver. Kontoudtog, valørregler, prislister, “tilfædlige" administrationsgebyrer osv. osv.

    Mao. prissedlen er simpelthen ulæselig og det kan ikke passe.

    Mvh

    Michael

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.