Skagen Fondene m.m. – erfaringer søges

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • VinelskerenForfatter
    Indlæg
  • #94816
    VinelskerenForfatter

    Hej, jeg har ca. 400.000, som jeg 30.6 skal have placeret, da min højrentekonto udløber. Jeg overvejer flg.:

    – 200.000 i bankens investeringsforening
    – 100.000 i kvalitetsaktier – (Novo, TopDanmark m.m.)
    – 100.000 i Skagenfondene

    Derudover har jeg 3 x børneopsparing på mine sønner – 13, 11 og 5 år. Dem overvejer jeg også at investere for at optimere afkastet.

    Jeg har ingen øvrig gæld udover 775.000 i F3 lån på et et hus vurderet til 3,5 mio. Derfor kan man godt kalde det risikovillig kapital.

    Hvad er jeres erfaringer og hvad tænker i om mine planer? Det giver ingen mening overhovedet at bare lade dem stå til ingen rente. Pension betaler jeg rigeligt ind til i forvejen. Jeg er i øvrigt 42 år.

    #213774
    AnonymForfatter

    Hej Vinelsker.

    Din plan lyder meget fornuftig, men du skal både overveje din risikovillighed og investeringshorisont…..

    Eks kan du gå mere i aktier og tage større risici…. Som jeg ser det, er der store muligheder i kriseramte pengeinstituttter, der er tæt på eller i gang med turn around…… Det kunne eks være Danske Andelskassers Bank, Vestjysk Bank eller Skjern Bank…. Eller Alm. Brand …. Der har problemer med bankdriften…

    Jeg handler selv via Nordnet.dk for at minimere omkostningerne, og man kan blive ganske grebet af det….

    Mvh.

    Henrik

    #213776
    filosofenForfatter

    Hej igen, tænker 5 år og risiko over middel – drengene er min 7, 9 og 15 år

    #213778
    AnonymForfatter

    Hej igen.

    Ok, jeg ville nok sammensætte en spredt portefølje…. Dog skal du nøjere overveje dine aktier, idet der fra flere sider er advaret om en biotek- boble. Og aktierne er steget kraftigt de seneste par år, så der er bestemt mulighed for en større korrektion…

    God fornøjelse….. 😉

    #213780
    filosofenForfatter

    Hvordan tænker du spredt?

    #213782
    AnonymForfatter

    Hej igen.

    Du skal sætte dine penge i flere selskaber, idet hvad du taber på gyngerne, vinder du på karrusellen….. Jeg vil foreslå op til ti selskaber og ca 5000 pr. Selskab som minimum….. Det koster 27 kr at købe eller sælge aktier hos Nordnet…..

    #213784
    OBSForfatter

    Mht. bankens investeringsforening bør du nok sikre dig at du har overblik over de samlede omkostninger, både de direkte og indirekte omkostninger. De kan være ret høje, og der kan være billigere alternativer, alt efter hvordan du konkret ønsker pengene investeret.

    #213786
    filosofenForfatter

    Henrik – det er 400000 plus 3 x 100 k i børneopsp

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.