Gebyrer ved udenlandsoverførsel mm.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87530
    AnonymForfatter

    Jeg er tit i Tyskland og handle hvor EC kortet er mest udbredt.
    Spørgsmål; hvilken tysk eller dansk bank kan anbefales – den med de laveste gebyrer og med en afdeling i Flensborg..? Erfaringer..?

    Spørgsmål; hvilken dansk bank har de laveste gebyrer ved overførsler til udlandet – via homebanking…?
    Jeg er træt af at min egen bank forlanger 60 – 180 kroner per transaktion.

    #110064
    fk2001Forfatter

    Skandiabanken tager ikke gebyr for denne service men kursen afviger til gengæld lidt fra nationalbankens. Men hvis du kun skal overføre en “sjat" ad gangen så kan det bestemt være det billigste.

    #110068
    Lars K.Forfatter

    Har selv fået Skandiabanken og nyder – blandt flere andre ting – godt af at kunne overføre penge gratis til udlandet & hæve gratis i udlandske hæveautomater (såvel som herhjemme selvfølgelig).

    – Afviger andre bankers kurser ikke også lidt fra Nationalbankens kurs – eller siger du at Skandiabanken ta`r en højere kurs end andre banker ?

    #110074
    fk2001Forfatter

    Det ved jeg faktisk ikke. Jeg skulle engang bruge en check i US$. Den fik jeg i jyske bank til nationalbankens kurs. Det er dog længe siden, 10 år måske, så dette kunne have ændret sig (en del) siden.

    #110096
    AnonymForfatter

    Ok – tak for oplysningerne.
    Det ser ud til at de slet ikke forlanger gebyrer for andet end Visa kortet 🙂

    Så mangler jeg bare at finde en tysk bank med gratis EC kort…

    #110114
    AnonymForfatter

    mig bekendt overfører ingen banker til udlandet efter Nationalbankens kurser, men der kan være forskel i kursskæringens størrelse..

    når I sammenligner banker så husk at beregn hvor meget et eventuelt gebyr udgør procentvist af det, der vil være en standard udenlandsk overførsel for dig.

    ofte kan en anelse højere kurs sagtens betale sig i forhold til et uforholdsmæssigt stort fast gebyr.

    #110678
    AnonymForfatter

    Nogen erfaringer med overførsler til og fra England?
    gebyrerne i London-baserede banker er frygtelige.

    #110680
    AnonymForfatter

    Ingen erfaring med UK endnu. Men overførste for første gang igår et beløb til Tyskland – kurs 7.53 for Euroen og intet gebyr. Overførslen skete med min nye konto fra Skandiabank.. 🙂 Gebyret skulle være 0 kr.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.