Lån på 250.000 kr til uddannelse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94813
    AnonymForfatter

    Hej allesammen,

    Jeg er i gang med uddannelsen til pilot. Som mange af jer sikkert ved, koster pilotuudannelsen i Danmark en herregård (700.000-800.000). Da jeg var omkring de 18 år og lige blevet færdig med gymnasiet, ringede jeg rundt til forskellige banker for at høre, hvordan og hvorledes, hvis jeg skulle bruge et lån til uddannelsen. De var ikke særligt villige til at låne mig pengene, for at sige det lige ud. Sidenhen har jeg arbejdet på fuldtid for at kunne spare op løbende, og taget dele af uddannelsen i i England og USA.

    Jeg er snart der, hvor jeg har brug for at låne de resterende penge, for ellers bliver jeg ikke færdig i det her årti. Jeg har lavet et budget og er kommet frem til, at jeg skal bruge 250.000 for at blive færdig. Det er jo en betydelig sum mindre end de 750.000 jeg bad om for 5 år siden. Jeg har pt. ikke nogle penge sparet op og har intet at komme med til dem i form for sikkerhed. Jeg kunne meget godt tænke mig at høre, hvor villige bankerne er til at låne mig de penge?

    #213740
    TobiasAK89Forfatter

    Bankerne er generelt markant mere udlånsvillige idag, end de var for 4-5 år siden.

    Men vi kan sagtens give dig gode råd, og fingrepreg, men det eneste der virkelig virker, at du sætter dig, samler alle dine økonomiske papirer og så kontakter forskellige banker.

    Er det muligvis legater eller anden form for støtte du kan søge, for at komme en lille smule tættere på dit mål ?

    Held og lykke med det

    #213744
    AnonymForfatter

    Tak Tobias. Jeg er helt med på, at jeg skal ud at snakke med de forskellige banker. Jeg ville bare gerne have en fornemmelse for markedet først. Er det generelt bedre at blive i sin egen bank eller kan det godt betale sig at bruge nogle af de internetsider, som reklamerer med store forbrugslån uden sikkerhed?

    Der er ingen legater eller noget lignende desværre.

    #213748
    TobiasAK89Forfatter

    Jamen dine muligheder er nok bedre, end de var sidst. Også fordi beløbet er så meget mindre.

    Tag det lån med den laveste ÅOP, hvad enten det er et kviklånsselskab eller en bank. Kan dog ikke forstille mig at kviklånsselskaberne er billigere end de konventielle banker, men det er da et forsøg værd.

    Lad være med at kig på noget som helst andet end ÅOP. Du skal være ligeglad med om det er din nuværende bank eller en anden. Men spørg en masse banker (over 10)

    #213750
    testForfatter
    #213760
    HalliHalloForfatter

    Nej du skal spørge overalt indtil, der er én bank, der vil yde dig det lån, du har brug for.

    Og det kan godt være at det er bank nr. 47, hvem ved? Men hvis du får nej de første 12 gange, så ville jeg måske
    ikke bruge mere tid på det. I stedet ville jeg få mig et godt betalt job og så begynde at spare noget op. For det er altid lettere at låne, når man selv har bevist at man gøre det. Det er vel soleklart!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.