Eksisterende billån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • krissorenForfatter
    Indlæg
  • #94809
    krissorenForfatter

    Jeg har et spørgsmål angående mit billån, vi står og gerne vil skifte vores bil ud. Vi har pt et billån som vi betaler alt for meget i rente på. Vi afdrager med 3500 kr om måneden. Når jeg sidder og kigger på de forskellige banker der tilbyder billån, kan jeg se at jeg kan køre i en bil der er dobbelt så dyr.

    Mit spørgsmål er om det er muligt at andre banker vil overtage mit billån, og samtidig låne til den nye bil? Rådigheds beløbet er til det.

    #213662
    HalliHalloForfatter

    Hvis du betaler så meget for meget for dit billån, og dit rådighedsbeløb, iflg. eget udsagn ser fint ud, så er det vel bare at tale lidt med egen bank om at få sat renten ned, eller hvad?

    Igen et spørgsmål som ingen kan svare på, men jeg vil anbefale, at du tager kontakt til nogle konkurrerende banker, der vil kunne give jer et konkret svar udfra din økonomi.

    Men hvis I skal have en ny bil, så er den gamle vel næsten betalt ud? Og at overføre et lån kan også koste lidt i form af gebyrer m.v.

    Endnu engang: Ingen kan sige noget om hvorvidt andre banker er interesseret i at overtage dit lån, men troede du virkelig seriøst på det? Ja, jeg spørger bare……………..

    #213682
    krissorenForfatter

    Jeg har tænkt mig at kontakte min egen bank og høre hvad de kan gøre..

    Og igen et svar som ingen kan bruge til noget, har læst en del af dine af dine nedladende svar til personer. Mange gange er det måske bedre at bladre videre hvis ikke svaret kan bruges til noget konstruktivt.

    Nu var det en mulighed for at andre personer havde siddet i samme situation. Så det troede jeg seriøst på……….

    #213684
    MichaelForfatter

    Punkt 1: Ignorér HalloHalli. Han er her kun for at provokere

    Punkt 2: Hvis du står foran en udskiftning af bilen giver det ikke megen mening at flytte nuværende lån. Undersøg i stedet markedet for hvor du kan få det billigste lån til den nye og sørg for at have minimum 20% i udbetaling. Ellers vil du med sikkerhed betale en væsentligt højere rente.

    Grundlæggende er renter de ærgeligste penge man kan betale og med 3500 kr/md i afdrag kan du rent faktisk købe en fabriksny mikrobil efter bare 2 år hvis du sparede de selvsamme penge op i stedet for at betale på et dyrt lån.

    #213686
    krissorenForfatter

    Tak for svar Michael. Jeg vil overveje hvad jeg lige gør. Det virker til at mulighederne er mange. Hvis man har lidt kapital og gøre med. Igen tak for svar.

    #213688
    thsvForfatter

    Allerbilligst vil det være at finansiere bilkøbet via boligbelåning, f.eks. prioritetslån.
    Disse er desværre ikke så konkurrencedygtige med RK-lån mere, men Handelsbanken, Jyske Bank m.fl. tilbyder stadigvæk brugbare renter.

    Hvad er rentesatsen på dit billån?

    Vigtigst er faktisk at undgå dyre stiftelsesomk., som vi så i en anden tråd med dyre stiftelsesomk. og lav rente kontra højere rente og lave stiftelsesomk.
    Dette sites beregner er faktisk udmærket om end skatteværdien af renter ikke medregnes i ydelserne.

    #213734
    HalliHalloForfatter

    Enhver, der ejer fast ejendom med en vis friværdi, vil jo nok automatisk låne derigennem til en ny eller brugt bil. så det behøver man vist ikke at nævne.

    Jeg vil endnu engang gøre opmærksom på, at visse bilforhandlere har billigere renter end bankerne, men jeg ved godt
    at det afvises af panelets påståede eksperter, især Thsv.

    Hvis det ikke kun drejer sig om en lille koreanerbil, men om f.eks. en lidt større toyota, så er det bevist at de kan gøre det billigere end bankerne. Om de stadig er billigere ved jeg ikke, men de har været og er det fmt. stadigvæk.

    Held og lykke med bilskiftet!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.