Mybankerbiz >< Banktorvet

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • peter holm larsenForfatter
    Indlæg
  • #94789
    peter holm larsenForfatter

    Hvad er forskellen på at udbyde på mybankerbiz og Banktorvet bortset fra det er gratis på banktorvet – er der nogle der ved det?

    Har selv brugt Mybankerbiz mange gange men synes de er ved at være for dyre i forhold til den rente man kan få!

    Man skulle jo tro at ligesom renterne falder burde prisen på mybankerbiz jo også falde!

    #213444
    RedaktionenForfatter

    Hej Peter

    Tak for dit indlæg.

    Blot for god ordens skyld. 1 forespørgsel er gratis. Og hvis du bruger tilbudet vil du få dine 49 kr retur ved accepten. Derved kan med sin adfærd bruge systemet gratis. Du får ved udløb af en aftale et nyt gratis tilbud.

    Andre må vurdere om de service ydelser vi tilbyder for betalingen (hvis man ikke bruger tilbudet) er prisen på 49 kr værd.

    Det kan være jeg tager fejl men jeg kan kun se at du har brugt os en gang i 2012 :-).

    Mvh John

    #213460
    peter holm larsenForfatter

    Hej John,

    Tak for dit svar – så er det rigtigt at 1. forespørgsel er gratis og det er også fint nok – men mit spørgsmål var mere, hvor forskellen mellem Mybankerbiz og Banktorvet er – tænker der er nogle der må have viden om forskellene og de rentetilbud de 2 sites tilbyder.

    Har Mybanker ikke lavet en såkaldt konkurrent analyse – nu det er Mybanker der er så venlige at svare retur?

    Det der senest undrede mig meget, var at jeg var på Mybankerbiz og ser følgende reklame der:

    “Hos FIH Indlån stræber vi efter, at vore priser til stadighed ligger øverst eller blandt de øverste i prissammenligninger.
    Bjarne Graven Larsen"

    Jeg ringer så glad og fri til FIH – som så udtaler “Vi modtager ikke indlån" ….. og da jeg så spørger ind til hvilken rente til tilbyder på eksisterende indlån – så oplyser de at renten der er “minus 0,75%"! – og jeg gentager lige deres svar ordret “Minus 0,75%".

    Jeg spurgte dem høfligt om hvilke pengeinstitutter de kunne anvise der havde en rente der var lavere end FIHs rente – hvilke medarbejderen ikke ville besvare trods jeg spurgte 3 gange. Da jeg så spurgte om hvilke banker der indgik i deres prissammenligninger så kvitterede medarbejderen med – ja jeg troede det var løgn “Han lagde røret på".

    Det undrede mig så meget – at jeg tog mig den frihed at ringe til 30 pengeinstitutter – taget fra Finanstilsynets liste over pengeinstitutter i Danmark og valgte de 30 første i alfabetisk orden – og så at undersøge om det andet postulat om at deres “priser til stadighed ligger øverst blandt de øverste i prissammenligninger" – og resultatet var tankevækkende!

    Ingen af de 30 kontaktede pengeinstitutter jeg kontaktede havde lavere renter end FIH.

    Så jeg tænkte derefter da jeg søgte rundt – det må være løgn – at det kan være det man betaler for på Mybankerbiz – og i min søgen kom pludselig “Banktorvet" frem – og dermed mit spørgsmål om forskellen på de 2 sites.

    Og netop spørgsmålet til andre brugere – om de kan give nogle gode fordele ved Mybankerbiz – tænker jo selv der må være nogle, siden man kan tagne abonnement for ca. 900 år årligt.

    Men hvorfor er prisen på Mybankerbiz ikke faldet når renterne er faldet?

    PS – Vi har brugt Mybankerbiz 10-11 gange – så noget galt er du på den 🙂 – og jo der har vi været tilfredse vil jeg gerne sige – men vi kendte jo heller ikke alternativerne – må jeg også bare indrømme.

    #213624
    peter holm larsenForfatter

    Er der nogle der vil bidrage?

    #213630
    BertelsenForfatter

    Jeg har tidligere brugt Banktorvet – men deres tilbud er de samme som man selv kan få ved at kontakte bankerne.

    Og det samme gælder vel også Mybanker.biz – det er vel nærmest kun Santander Bank som pt. tilbyder 1% i rente.

    #213632
    BertelsenForfatter

    PS: På FIH’s hjemmeside fremgår at de ikke længere tilbyder indlån.
    Ligesom det også fremgår at renten på deres DtD konto er minus 0,5%.

    #213846
    BertelsenForfatter

    Er der andre end Santander der tilbyder 1% i rente på mybanker.biz ?

    #213852
    RedaktionenForfatter

    Hej Til alle

    Tak for tippet om FIH som vi har fjernet fra Mybanker.biz.

    Ja der er andre som byder pt 1,0 på Mybanker.biz.

    Man behøver jo ikke at tegne et abonnement på 998,- årligt når man kan nøjes med 49 kr. som man få tilbage hvis man benytter tilbuddet. dermed kan bruge Mybanker.biz gratis hvilket der er mange der gør .

    Med venlig hilsen

    John Norden

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.