Problemer med netbank i Skandiabanken

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #87523
    fk2001Forfatter

    Nu da der er så mange her, der bruger Skandiabanken, er det vel ok at spørge om der er nogle er jer der har problemer med jeres netbank.

    For fire dage siden ville jeg overføre penge til en anden bank. Da jeg skulle godkende overførelsen, efter at have indtastet mit password, fik jeg meddelelsen “Systemet er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Prøv igen senere" Jeg tænkte at det nok bare var midlertidigt, men senere på aften prøvede jeg igen med samme resultat. Jeg ventede derfor til næste dag men oplevede igen det samme. Jeg ringede til Skandiabanken for at høre, om der var et generelt problem med netbanken. Det var der ikke fik jeg at vide. De tjekkede herefter min konto/netbank men kunne ikke finde nogle problemer. Det krævede så en nærmere undersøgelse og de ville derfor ringe tilbage. Problemet blev løst, men uden at de rigtigt var klar over hvorfor eller hvad der var gået galt.

    I dag, fire dage senere, skulle jeg så lave en overførelse igen. Nu oplever jeg det samme en gang til. Hver gang jeg skal bekræfte overførelsen med mit password for jeg blot “Systemet er ikke tilgængeligt i øjeblikket. Prøv igen senere"

    Jeg vil gerne vide om der er nogle af jer der har haft den fejl, og i så fald hvordan det blev løst?

    #109972
    AnonymForfatter

    Jeg har siden 1991 været kunde i Amagerbanken, Skandiabanken og MaxBank. Det er samme system de alle bruger, drevet af BEC i Roskilde. I starten havde de ret lange ‘lukketider’ – d.v.s. nogle timer hver nat (lidt længere hver weekend) hvor systemet helt officielt og planlagt ikke var tilgængeligt. Det er netop den melding du får hvis du prøver at logge på i dette tidsrum. Tidsrummene er iøvrigt blevet meget mindre, men eksisterer vist stadig. Dog er jeg på det sidste holdt op med at bruge banken efter kl 2 om natten. Jeg har ikke kunde finde lukketiderne nu.

    Udover dette, så har jeg vel i de 16 år oplevet manglende tilgængelighed 3-4 gange (fraregnet ‘Optaget’ når jeg dial’ede roskilde-nummeret i de første år som homebank-kunde). Een gang var det vigtigt at jeg fik flyttet nogle penge med en bestemt dato. Det krævede en opringning til banken for at få dem til at gøre det manuelt med valørdato ‘i går’.

    #109982
    AnonymForfatter

    Åbningstiderne er:
    Mandag kl. 05.00 til tirsdag kl. 03.00
    Tirsdag kl. 05.00 til onsdag kl. 03.00
    Onsdag kl. 05.00 til torsdag kl. 03.00
    Torsdag kl. 05.00 til fredag kl. 03.00
    Fredag kl. 05.00 til lørdag kl. 04.00
    Lørdag kl. 06.00 til søndag kl. 04.00
    Søndag kl. 06.00 til mandag kl. 03.00

    #110010
    AnonymForfatter

    Det har ikke noget med åbningstiderne at gøre, da den vil oplyse om dette.

    Jeg formoder at du bruger Firefox version 2,0. BEC har problemer med denne version i relation til netbanken.
    Problemet bør være løst d. 21 feb. Inden da må du desværre bruge en anden browser.

    #110012
    fk2001Forfatter

    Tak for dette svar. Jeg bruger netop Firefox 2.0. Jeg har lige prøvet med Iexplore og det virkede faktisk. Jeg ved ikke hvorfor jeg ikke tænkte på om browseren kunne være problemet. Problemet optrådte først i sidste uge.

    Til gængæld så jeg et nu et andet problem. Når man markere for at få en overførelseskvitering så står der “nej" ved overførelseskvitering på den følgende side. Det gør der dog også med firefox så dette er nok ikke browser relateret. Det problem har jeg ikke set før i dag.

    Jeg mener Skandia banken eller hvem der er ansvarlig for netbanken, har nogle opgaver med at få systemet til at køre ordenligt. Dette her ikke godt nok.

    #110014
    AnonymForfatter
    #110024
    fk2001Forfatter

    Der har siden i går blot set en 404.

    #110032
    AnonymForfatter

    http://webbankhelp.prod.bec.dk/webbankhelp/webbankhelp.nsf/frmwebbankkontakt?openform

    Der var en ‘blank’ der havde sneget sig ind i den tidligere adresse. Hvordan kan det lade sig gøre med copy/paste?

    #110034
    AnonymForfatter

    .. og det er der også denne gang. Her er jeg SIKKER på at jeg ikke ved en fejl har flyttet markøren op og sat den blanke, men så må du selv fjerne den (før .nsf)

    #110036
    fk2001Forfatter

    Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg får en 404 blot ved http://webbankhelp.prod.bec.dk/
    Kan du se denne side????

    #110046
    AnonymForfatter

    Nej, den side får jeg osse 404 på, men det er ikke mærkeligt. Ingen har sagt at den side eksisterer.

    Men prøv du bare http://webbankhelp.prod.bec.dk/webbankhelp/webbankhelp.nsf/frmwebbankkontakt?openform
    Den er ok når du lige fjerner den blanke der af en underlig grund kommer ind før .nsf

    #110050
    fk2001Forfatter

    Jep, det virker faktisk. Men Thomas (2) har jo allerede givet svaret så mon ikke de allerede ved at firefox 2.0 er et problem?

    Skandiabanken bekræftede at flere havde ringet med samme fejl, men kundeservice vidste åbenbart ikke at firefox var problemet på trods af at denne browser bliver brugt af mange efterhånden. Det er lidt skuffende.

    #110052
    AnonymForfatter

    Du skal huske at fejlen først opstod i sidste uge og at bankerne derfor ikke var klar over fejlen før BEC “meldte" det.

    Du har sikkert ringe lige da fejlen er opstået og derfor har ingen kendt til problemet.

    Godt at høre at du nu har fået det til at virke.

    mvh

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.