FIH indlånsrente: -0,5%

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • fk2001Forfatter
    Indlæg
  • #94682
    fk2001Forfatter

    Har netop modtaget en e-mail fra FIH om at de nedsætter indlånsrenten til minus 0,5% på dtd kontoen pr. 9. marts.

    Det skal blive spændende om dette sætter gang i en lavine af negative indlånsrenter

    #212278
    J LarsenForfatter

    Sikkert ikke, FIH er , som de skriver, ved at lukke ned, og dette er en måde at få folk til at flytte deres penge væk.

    Banker der ønsker kunder, tror jeg ikke giver negative renter, men vi får se.

    #212280
    PD 99Forfatter

    DR/Ritzau har svært ved at forstå at FIH ikke er noget normal bank:

    “Dag-til-dag-kontoen er bankens “obligatoriske anfordringskonto" uden binding og vil for privatkunder være at betragte som en lønkonto."

    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/02/06/123507.htm

    FIH har vist aldrig tilbudt lønkonti. Mærkeligt at venstreorienterede journalister vil hjælpe bankerne med at få forbrugerne til at tro at negativ rente på “lønkonti" er indført.

    (Det kan godt være at det kommer, men hvorfor hjælpe det på vej?)

    #212282
    MichaelForfatter

    Folk har i årevis godvilligt haft deres penge stående på konti med 0-0,25% i rente hvilket i forhold til prisinflationen er at betragte som negative renter så jeg forstår ikke denne “breaking news"-hype i disse dage.

    #212286
    BertelsenForfatter

    Til PD99:

    TV2 skriver det samme vås – så det er vidst ikke kun de venstreorienterede som du kalder DR/Ritzau.

    Men probelemet er jo ikke størrer, end at man den dag aftaleindlånet udløber og indsættes på ens DtD konto, ja så overfører man det samme dag til sin Nemkonto i anden bank. Så undgår man jo at betale de minus 0,5% i rente.

    #212294
    HalliHalloForfatter

    PD 99 skrev: “FIH har vist aldrig tilbudt lønkonti. Mærkeligt at venstreorienterede journalister vil hjælpe bankerne med at få forbrugerne til at tro at negativ rente på “lønkonti" er indført."

    Så er det ikke sagligt længere…………..

    #212332
    PD 99Forfatter

    Jeg er ligeglad med om FIH kræver negativ rente på en konto, der reelt ikke skal bruges til andet end “transit".

    Men det irriterer mig når Ritzau og deres dovne kunder fejlagtigt hævder at kontoen svarer til en lønkonto.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.