Hvilke Dankort er brugt på min konto?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • POFForfatter
    Indlæg
  • #94672
    POFForfatter

    Der er to Dankort tilknyttet min konto i Nordea. Der er en del posteringer som jeg er i tvivl om hvem har foretaget, mig eller min ex. Nordea påstår at de ikke kan se ret lang tid tilbage. Kan det være korrekt i disse tider med store databaser og computere? Eller gider de bare ikke?

    PFT

    #212174
    HalliHalloForfatter

    Hej POF

    Du har vel fået løbende kontoudtog vedr. dine konti i banken? De ligger vel i din indbakke eller hvad? Ellers må du bede
    om nye, hvis de er bortkommet i posten.

    Tjek altid løbende dine posteringer f.eks. engang om ugen/14 dag alt efter hvor mange transaktioner du har
    foretaget.

    Held og lykke med det!

    #212176
    POFForfatter

    Der er masser af kontoudtog, men man kan ikke se hvilke Dankort der er brugt

    #212180
    PD 99Forfatter

    Banken er sandsynligvis forpligtet til at opbevare oplysningerne i 5 år. Men ikke nødvendigvis forpligtet til at give god service…

    I min netbank (i en bank der bruger datacentralen SDC) kan jeg selv sagtens se detaljer fx på 4 år gamle posteringer, herunder også hvilket kortnummer der er anvendt (første 6 cifre og sidste 4 cifre af kortnummeret)

    Men Nordea er muligvis lidt tilbagestående, også teknologisk 🙂

    #212194
    HalliHalloForfatter

    Må man spørge hvad du skal bruge oplysningerne til? Er det pga., at du mener der er trukket for meget eller hvad?

    Har aldrig hørt om fejl her medmindre kortet er stjålet.

    #212208
    HammerenForfatter

    Enig
    Hvad kan dig og din ex bruge det til?
    gør det nogen forskel fremadrettet. I kan heller ikke se hvem der har spist den mad I har købt eller kørt mest i bilen.
    Man skal reagere straks hvis andre hæver uretmæssigt på sin konto – ellers samtykker man…:-)

    #212218
    POFForfatter

    Da vi var ret lang tid om at splitte vores konto op efter skilsmissen, fordi vi ikke regnede med at Nordea var så dårlig til at give oplysninger om vort brug af kortene, er der nu bøvl i bodelingen.

    Så tilbage til spørgsmålet. Skal vi finde os i Nordeas påstand om, at de ikke kan se hvilke kort der er brugt?

    #212234
    HammerenForfatter

    Så fordi i var lang tid om at opsplitte kontis, er i nu utilfredse med de muligheder i har i Nordea. I er da voksne. Hvis i hæver og bruger af samme konto, må man da forvente at i holder styr på det eller sikrer jer at i kan finde rundt i tingene senere.
    Eller siger pyt.
    Hold da op en ansvarsfraskrivelse

    #212284
    POFForfatter

    Tja, det er vel hvad man kan forvente af et forum på nettet. Ubrugelige svar fra bitre fjolser. Men jeg havde jo heller ikke forventet at finde lidt kompetence her – men det var da forsøget værd…

    #212296
    HalliHalloForfatter

    POF: Bare rolig, du skal ikke være så vred.

    Hvad vil du så gøre nu?

    Men prøv dog at skrive til banken for at høre om ikke de kan hjælpe dig, men hvor mange penge drejer det sig egentlig om?

    Jeg tor ikke der er nogen der er bitre, men syntes nok dit spørgsmål er lidt underligt, men ok, dem skal der også være nogen af.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.