Rådgivning vedr. 2 forbrugslån – samlet 210tkr

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • RR1Forfatter
    Indlæg
  • #94664
    RR1Forfatter

    Kære Mybanker,

    Jeg er idag kunde hos Danske Bank og har tidligere været kunde hos Lån & Spar Bank.

    Status er følgende:

    Dags dato skylder jeg 55tkr til Danske Bank samt LSB 155tkr. (Forbrugslån)
    – Jeg afviker 4t samlet – 2tkr til hver af dem – samt jeg har fået renten nedsat til 0% hos LSB.

    – Min indtægt er 27tkr pr. mdr. – intet af værdi indestående eller på papiret

    Er det en mulighed at få sammenlagt de to lån?
    – Hvis ja, hvem bør man at bruge?

    Betaler jeg for meget i forhold til min indtægt?
    – Jeg mener selv at jeg sidder for hårdt i det.

    – Hvad ville i gøre i min situation (I vil selvfølgelig få bragt lånet ned…. konstruktivt svar ønskes)

    På forhånd tak

    RRJ

    #212134
    MichaelForfatter

    Du har fået renten på det største lån sat til 0%. Hvad forventer du af en sammenlægning? At du får penge for at have gæld??

    #212136
    RR1Forfatter

    Hej Michael,

    Jeg har fået den bragt på 0% til okt. måned.
    – En evt. sammenlægning med henblik på en lavere ydelse hver måned, da 4t pr. måned er i overkanten for mig.

    Mvh

    #212138
    MichaelForfatter

    Sagen er, at du lige nu har en gylden chance for at afdrage maksimalt på lånet fordi den største del forrentes med ingenting. Når kreditor (LSB) nedsætter renten til 0% fortæller det mig, at de anser udlånet som værende nødlidende og så er der absolut ingen andre der vil yde dig et lån.

    Der er virkelig ikke andet at gøre end at stramme livremmen maksimalt ind, fjerne alle ikke strengt nødvendige poster i budgettet og maksimere afdraget indtil oktober hvor renterne igen begynder at tikke ind. Hvis du har bil så sælg den.

    Du kan ikke låne dig ud af gældsproblemer.

    #212144
    thsvForfatter

    Lav en “Luksusfælden" på dine udgifter i 2014.
    Det åbner øjnene for hvad dine penge går til.
    Og læg så et stramt budget, så du hurtigst muligt bliver gældsfri.
    At sammenlægge lånene giver blot yderligere gebyrer og gør at du skal betale rente på den store del af lånet.
    Du har levet over evne i en periode og må nu betale tilbage, hvilket kun kan lade sig gøre med et stramt budget.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.